شیخ‌زین‌الدین خبر داد

ارائه تسهیلات حمایتی چهارمین نمایشگاه «ساخت ایران» فقط به شرکت‌های دانش‌بنیان

عصر نمایشگاه:رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری چهارمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، صرفا شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از حمایت‌های این نمایشگاه بهره‌مند شوند.

ارائه تسهیلات حمایتی چهارمین نمایشگاه «ساخت ایران» فقط به شرکت‌های دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از فارس، محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری و رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ساخت ایران» گفت: بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، صرفا شرکت‌های دارای تاییدیه دانش بنیان می‌توانند از حمایت‌های چهارمین دوره این نمایشگاه استفاده کنند.

    بر همین اساس، حضور همه شرکت‌ها (چه دانش بنیان چه غیر دانش بنیان) در نمایشگاه بلامانع است و می‌توانند به عرضه محصولات خود بپردازند اما صرفا محصولات شرکت‌های دانش بنیان مشمول حمایت‌های ویژه نمایشگاه (شامل اعطای یارانه به خریداران آنها و اعطای تسهیلات لیزینگ) می‌شود.

    وی با اشاره به ارتقای محتوایی نمایشگاه در سه دوره برگزاری خود و استقبال قابل وصف دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از محصولات نمایشگاه این حرکت را جلوه‌ای از تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقتصاد دانش بنیان و همچنین رویکرد تحریک تقاضا و بازارسازی برای محصولات دانش بنیان ایرانی عنوان کرد.

    شیخ زین الدین به روند صعودی صدور پیش فاکتورهای خرید از نمایشگاه از حدود 200 میلیارد تومان در سال اول نمایشگاه (1392) به حدود 1600 میلیارد تومان در دور سوم (سال 1394) اشاره و این توجه را ناشی از ارتقای کمی و کیفی محصولات عرضه شده در نمایشگاه ارزیابی کرد.

    وی همچنین از تدوین نظام سطح بندی نماشگاه که بر اعطای یارانه‌های بیشتر به تجهیزات با فناوری‌های بالاتر بومی شده تاکید دارد به عنوان اقدامی برای ارتقای کیفی محصولات ارائه شده، یاد کرد.

    رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی «ساخت ایران» در ادامه، به شرکت‌های متقاضی حضور در دور پنجم توصیه کرد که در سامانه دانش بنیان به آدرس www.Daneshbonyan.ir ثبت نام و مستمرا پیگیری کنند تا تاییدیه دانش بنیانی را اخذ کنند. با توجه به اینکه فرایند دریافت تاییدیه دانش بنیانی یک فرایند حداقل دوماهه است، توصیه می‌شود متقاضیان حضور در چهارمین دوره نمایشگاه ساخت ایران، هرچه سریعتر اقدام به ثبت نام در سامانه دانش بنیان کنند.

    چهارمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اردیبهشت ماه سال 1395 در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت