در پنج نمایشگاه ملی و بین المللی؛

حضور موفق مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در نمایشگاه های ملی و بین المللی

عصر نمایشگاه- مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک سال جاری حضور موفقی را در پنج نمایشگاه ملی و بین المللی داشته است.

حضور موفق مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در نمایشگاه های ملی و بین المللی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران شاخه استان مرکزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مرکز رشد و تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در پنج نمایشگاه تخصصی بین المللی و ملی حضور هدفمند و تاثیرگذار داشته است.
غلامرضا نادری افزود: نخستین حضور مرکز در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران در 15 تا 18 شهریور ماه انجام شد که در این راستا لوح برتر را ازآن دانشگاه آزاد اراک کرد.
وی گفت: این جشنواره و نمایشگاه ویژه واحدهای فناور بود که به دلیل نوع چیدمان غرفه، تنوع دمنوش ها، عرقیجات و شربت های گیاهی دانشگاه آزاد اراک به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.
نادری با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در آبانماه سال جاری گفت: دانشگاه آزاد و گروه گیاهان دارویی نیز با دستگاه های عرق گیری، کشت هیدروپونیک و کشت ایروپونیک و پرورش زالو در این نمایشگاه حضور یافت.
وی گفت: این مرکز تحقیقات در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فنآورانه دانشگاه های آزاد و دولتی کشور که 24 تا 28 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد، به دلیل نوع دمنوش ها و ثبت اختراعات انجام شده موفق به دریافت لوح غرفه های برتر را کسب کرد.
رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران شاخه استان مرکزی عنوان کرد: یکی دیگر از این حضورهای موفق در در نمایشگاه بین المللی هفته سبز جزیره کیش بود که در هفتم تا 11 دی برگزار شد.
وی افزود: در این نمایشگاه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و شرکت های خصوصی تولیدات گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و فعالیت های خود در زمینه انرژی های خورشیدی به نمایش گذاشتند و در اختتامیه 15این نمایشگاه غرفه برتر در زمینه نوع دمنوش ها، عرقیات، چاشنی ها، انرژی های خورشیدی و محیط زیست تقدیر شدند.
نادری گفت: در این جشنواره غرفه دانشگاه آزاد اراک در زمینه دمنوش های ترکیبی و ساده لوح برتر را دریافت کرد.
وی با اشاره به فعالیت گسترده مرکز در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک علاوه بر آزمایشگاه تخصصی که به صورت تخصصی در زمینه گیاهان دارویی فعالیت دارد شناسایی و تهیه بانک ژن گیاهان دارویی در حال انجام است.
رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: مزرعه دانشکده نیز به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد و در صدد افتتاح سایت تولید عرقیات هستیم و علاوه بر آن نیز تا پایان سال کارگاه بسته بندی انواع چای و دمنوش های گیاهی راه اندازی می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی اراک دارای 6 دانشکده است که دانشکده کشاورزی با چهار گروه آموزشی و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی یکی از فعالترین دانشکده های این دانشگاه به شمار می رود.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت