کارخانه نوین شهرضا برگزار می کند

افتتاح نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار در شهرضا

عصر نمایشگاه- مراسم افتتاح نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان در کارخانه نوین شهرضا برگزار شد.

افتتاح نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار در شهرضا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، جعفر صالحی در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش زنان در توسعه پایدار در شهرضا اظهار کرد: از جمله بسترهای ایجاد شده برای رشد و توسعه صنایع دستی و گردشگری داخلی کشور، دوران پسا برجام و رشد و توسعه مناسبات بین المللی ناشی از آن است.

    وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های ابلاغی به دولت یازدهم، توجه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ داشته‌اند و این باعث می‌شود مسئولان امر برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه پیش بینی کنند.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: رشد و توسعه جایگاه صنایع دستی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه ششم توسعه است که با دو هدف عمده افزایش صادرات و ایجاد اشتغال در آن، دنبال می‌شود.

    صالحی گفت: در حال حاضر سهم صنایع دستی در صادرات کشور 160 میلیون دلار است که این میزان باید به یک میلیارد دلار در پایان برنامه ششم توسعه افزایش یابد.

    وی تصریح کرد: در شرایط فعلی 360 هزار نفر در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که باید این میزان در پایان برنامه ششم توسعه به یک میلیون نفر در کل کشور افزایش یابد.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اظهار کرد: درخت فرهنگی که در شهرضا رشد کرده بیش از 1200 سال قدمت دارد، شهرضا جزء چهار شهرستان برتر استان در زمینه صنایع دستی است که لازم است بسترهای موجود در آن را جهت حضور فعال در اتاق بازرگانی و همچنین صادرات این حوزه افزایش دهیم.

    به گزارش ایسنا صالحی با بیان اینکه شناخت از بازارهای هدف بسیار مهم است، افزود: هنرمند باید به سلیقه‌های بازار هدف توجه کند، بیش از نیمی از هنرمندان شاغل در صنایع دستی بانوان هستند که می‌توانند به افزایش مهارت‌های بازرگانی خود، به تجار خوبی در عرصه‌های مختلف تبدیل شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت