اسفند ماه سال جاری ؛

نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» در ترکمنستان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» و همایش مشترک فعالان اقتصادی و تجاری ایران و ترکمنستان اسفند ماه سال جاری در «عشق‌آباد» برگزار می‌شود.

نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» در ترکمنستان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،نمایشگاه تخصصی «ایران پروژه» و همایش مشترک فعالان اقتصادی و تجاری ایران و ترکمنستان در اسفند ماه سال جاری در «عشق‌آباد» برگزار می‌شود.

«حسن مرتجی» مجری نمایشگاه و همایش تخصصی «ایران پروژه» در ترکمنستان در این زمینه گفت: سومین دور این نمایشگاه 10 الی 12 اسفند ماه سال جاری در این کشور برگزار خواهد شد.

به گفته وی، سومین نمایشگاه «ایران پروژه» و همایش تخصصی مشترک ایران و ترکمنستان در محل ساختمان و سالن جدید اتاق صنایع و بازرگانی این کشور در عشق‌آباد برگزار خواهد شد.

مرتجی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه و همایش تخصصی «ایران پروژه» با مساعدت تشکل‌ها و نهادهای مربوطه کشورمان از جمله سفارت ایران در عشق‌آباد و با موافقت دولت ترکمنستان، سازمان‌دهی و برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر تدارکات لازم جهت اجرای این برنامه‌ها در بالاترین سطح در 2 کشور در دست اجرا است.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی کشورمان و همایش مشترک بخش خصوصی و دولتی جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان با محوریت نفت و گاز، پتروشیمی، ساختمان، صنعت برق، آب، صنایع غذایی، بانکداری، صنعت خودروسازی، کشاورزی، تجهیزات پزشکی، حمل‌ و نقل ریلی، گردشگری، توریسم درمانی و صنعت بیمه با هدف توسعه حجم صادرات غیر نفتی کشور و نیز به ­منظور برقراری امکان مراودات و مبادلات تجاری فی­‌مابین تجار و بازرگانان 2 کشور برگزار می‌شود.

این فعال اقتصادی ایران در ادامه تصریح کرد: تجهیزات و سازه‌­های مهندسی صنعتی، پروژه‌­های فنی و مهندسی، توسعه شهری، صدور خدمات فنی و مهندسی مربوطه در زمینه‌های ساخت و ساز، راه‌سازی، پل‌­سازی، آسفالت و انتقال لوله­‌های نفت و گاز شرکت‌های ایرانی از دیگر بخش‌های مهمی هستند که قرار است در نمایشگاه و همایش مذکور در عشق‌آباد به نمایش گذاشته شوند.

مرتجی با تأکید بر اهمیت نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجاری در شناخت بیشتر از توانمندی‌های بخش‌های مختلف تولیدی و امکانات ایران و ترکمنستان در تأمین نیازهای متقابل، گفت: شرکت‌های ایرانی و صاحبان صنایع کشور با حضور در نمایشگاه مذکور می‌توانند با ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی در ترکمنستان بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه اختصاصی و تخصصی شرکت‌ها و صاحبان صنایع ایرانی در ترکمنستان نقش مهمی را در ارتقای سطح روابط تجاری و سرمایه‌گذاری 2 کشور همسایه در حوزه‌های بازرگانی و تعاملات اقتصادی و تجاری ایفا می‌کند.

مرتجی با اشاره به اینکه بازار بالقوه ترکمنی می‌تواند دروازه ورود پررنگ‌تر و مؤثرتر ایران به بازارهای آسیای مرکزی و اوراسیا باشد، گفت: دولت ترکمنستان برای صنعت حمل و نقل و ترانزیت کالا نیز اهمیت زیادی قائل است و افتتاح خط‌آهن 3 جانبه «ایران-ترکمنستان-قزاقستان»، افتتاح ساختمان جدید فرودگاه بین‌المللی و راه‌اندازی خط هوایی بین تهران و عشق‌آباد در آینده نزدیک و نیز اجرای طرح‌های زیرساختی در داخل این کشور گواه بر گفته‌‌های فوق می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و سنتی بین ملت ایران و ترکمنستان می‌تواند در گسترش مناسبات تجار و بازرگانان بین 2 کشور کمک زیادی باشد و در حاشیه نمایشگاه تخصصی و همایش همزمان با آن، فعالان اقتصادی، تجاری و صنعتی ایرانی و ترکمنی، با انجام مذاکرات و دیدارهای مستقیم و گردهمایی، آشنایی بیشتری با ظرفیت‌های متقابل خواهند یافت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت