در عشق‌آباد ؛

برگزاری سومین نمایشگاه ایران پروژه در ترکمنستان

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه ایران پروژه از ۲۸ تا ۳۰ مردادماه سال جاری در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

برگزاری سومین نمایشگاه ایران پروژه در ترکمنستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از عصر اقتصاد ، رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران معتقد است: دولت در راستای ارتقاء تجارت ایران با ترکمنستان باید مشکلات پیشروی تجار و بازرگانان ایرانی را برطرف کند.

    مهدی پورقاضی مشکلات حال حاضر تجار ایرانی برای گسترش روابط خود با تجار ترکمنستان را در حوزه‌های حمل و نقل، مسائل گمرکی و مراوده‌های بانکی عنوان کرد که تنها از طریق دولت ایران قابل برطرف شدن است.

    به گفته وی، ایران با برگزاری سومین نمایشگاه ایران پروژه در ترکمنستان قصد دارد تعامل تجاری خود را فراتر از نفت و گاز توسعه بخشد، بنابراین زمانی می‌توان به رسیدن به این هدف خوش‌بین بود که دولت مشکلات و موانع پیش رو این ارتباطات را کاهش دهد.

    وی افزود: ترکمن‌ها در مورد صنایعی مانند نفت و گاز نیاز به تجهیزات دارند بنابراین صادرکنندگان ایرانی می‌توانند در این خصوص فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند.

    پورقاضی با بیان اینکه صادرات ایران می‌تواند برای مصرف داخلی ترکمنستان بسیار جذاب باشد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در راستای ساخت نیروگاهی که انرژی مصرفی‌اش گاز و خروجی‌اش برق باشد در بحث صادرات به ترکمنستان می تواند جذاب باشد.

    به گفته وی از آنجا که ایران واسطه مناسبی برای ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه با دریای آزاد است، تعاملات دو کشور راهکار مناسبی برای ارتباط ترکمنستان با جهان است.

    به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، سومین نمایشگاه ایران پروژه در بخش‌های صنعت ساختمان شامل تجهیزات صنعت نفت و گاز، سازه‌های مهندسی، توسعه شهری و ساخت و سازها، خدمات فنی و مهندسی در زمینه‌های راه‌سازی، پل‌سازی، آسفالت، انتقال لوله‌های نفت و گاز، محصولات صنعتی، پتروشیمی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، گچ، رنگ و رزین، سنگ، شیشه، درب و پنجره، انواع لوله، بالارها و سیستم‌های آبیاری و کشاورزی، ماشین‌آلات ساختمانی، برق و... از 28 تا 30 مردادماه سال جاری در عشق‌آباد برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت