در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی تهران ؛

نمایش تجاری با حضور عضله‌سازها

عصر نمایشگاه- یکی از جذاب‌ترین رویدادهای پایتخت در روزهای اخیر در سایت تهران برگزار شد. پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی به عنوان تنها رویداد تخصصی در زمینه توسعه صنایع ورزشی از ۲۵دی کار خودش را آغاز کرد و تا ۲۸ دی سال جاری نیز در جریان بود. این نمایشگاه فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرد تا امروز ۱۵ ساله باشد.

نمایش تجاری با حضور عضله‌سازها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش تجارت ، سال‌های نخست، این رویداد در نمایشگاه تهران برگزار شد. بعد از مدتی، به مصلای امام خمینی(ره) نقل مکان کرد و سال گذشته نیز پس از حواشی‌های بسیار به بوستان گفت‌وگو رسید. شرایطی که سال گذشته برای این رویداد به وجود آمد باعث شد برگزارکنندگان با بحران مشارک‌های داخلی و خارجی روبه‌رو شوند. بحرانی که امسال به لطف بازگشت این رویداد به سایت تهران تا حدودی رفع شد اما به هر حال تاثیر بلندمدت آن احساس می‌شود.

علی امیری‌محتشم، مدیر برگزاری این رویداد ضمن تشریح ابعاد مختلف این رویداد از سرگذشت نمایشگاه 15 سال‌هاش گفت؛‌ برای یک رویداد نمایشگاهی، هیچ‌چیز مهم‌تر از ثبات نیست. با ما همراه باشید: ‌
چه شد که دوباره به سایت تهران بازگشتید؟
من معتقد هستم همه رویدادهای تجاری آبرومند باید در تهران برگزار شوند. دلیل اینکه در سال‌های گذشته به مصلا و بوستان گفت‌وگو نقل مکان کردیم به دلیل شرایط مالی مشارکت‌کنندگان بود که سعی داشتند هزینه کمتری برای حضور خودشان خرج کنند و به هر حال قیمت اجاره فضای نمایشگاهی در سایت تهران خیلی بالاتر از مصلا یا بوستان گفت‌وگو است.
متاسفانه زیرساخت‌های حرفه‌ای در این سایت‌ها وجود ندارد و همین امر مانع رشد رویدادها می‌شود. سال گذشته قرار بود دوره چهاردهم را در مصلای امام خمینی(ره) برگزار کنیم و در شرایطی که قرارداد برگزاری نمایشگاه را هم امضا کرده بودیم اما در دقیقه 90 مشکلاتی پیش آمد که ما دخالتی در آنها نداشتیم اما مجبور شدیم رویداد را به بوستان گفت‌وگو منتقل کنیم. همین اتفاق باعث شد تا تعداد قابل‌توجهی از مشارکت‌کنندگان ما از حضور در نمایشگاه انصراف بدهند و خسارت بسیار عظیمی را هم متحمل شدیم. امسال تصمیم گرفتیم همه تمرکزمان را بر مسائل حرفه‌ای بگذاریم و در سایت تهران حضور پیدا کنیم تا حداقل خیال‌مان از بروز مشکلات فنی و غیرحرفه‌ای راحت باشد.
به ظاهر امسال در جذب مشارکت‌های دولتی و غیردولتی شرایط مساعدتری داشتید.
بله. در دوره پانزدهم وزارت ورزش و جوانان، اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم ورزشی و انجمن تولیدکنندگان لوازم ورزشی کشور همکاری‌های بسیار خوبی با ما داشتند. در میان غرفه‌داران هم علاوه بر شرکت‌های تولیدی داخلی و خارجی؛ فدراسیون‌های ورزشی، ادارات کل ورزش استان‌ها، هیات‌های ورزشی و باشگاه‌های ورزشی کشور نیز در کنار ما حضور داشتند. بدون حضور و حمایت این سازمان‌ها برگزاری نمایشگاه ممکن نبود.


این نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته چقدر رشد کمی و کیفی داشته است؟
پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی در فضایی افزون‌بر12 هزار مترمربع برپا شد. نمایندگان شرکت‌های تولیدی از کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه، سوئیس، ژاپن، کویت، اندونزی، انگلیس، بلغارستان، هلند، کره‌جنوبی، چین، ترکیه، روسیه و ایتالیا علاوه برشرکت‌کنندگان داخلی در آن حضور فعال داشتند که نسبت به دوره‌های قبل واقعا گسترده‌تر بود.
سال گذشته افت مشارکت بسیار بدی داشتیم. امسال خوشبختانه شرایط به روال قبل بازگشت و بیش از 100 درصد رشد کمی و کیفی داشته‌ایم. از میان 110 شرکتی که در کنار ما حضور داشتند، 90 شرکت داخلی و 20 شرکت خارجی بودند و محصولات متنوع و با کیفیتی را عرضه کردند. بدون شک با فراهم شدن یک شرایط پایدار برای برگزاری این نمایشگاه در چند دوره آینده قادر هستیم، فضای برگزاری و تعداد مشارکت‌کنندگان را بیش از پیشی افزایش دهیم.
چه گروه کالایی در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید؟
در هر دوره سعی داریم صنایع فعال در عرصه تولید یا توزیع محصولات ورزشی را به نمایشگاه دعوت کنیم. در این شرایط به طور تقریبی همه فعالان در زمینه تولید انواع پوشاک و کفش ورزشی، لوازم و تجهیزات ورزش‌های گروهی مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال و...، تجهیزات ورزش کشتی، تجهیزات استخر، تجهیزات بدنسازی و تناسب اندام در میان غرفه‌داران ما قرار می‌گیرند. از طرف دیگر شرکت‌های فعال در زمینه تولید انواع لوازم و تجهیزات ورزش‌های رزمی، آبی و هوایی، دوچرخه سواری، ورزش‌های فکری، انواع تجهیزات و وسایل شنا، ورزش‌ها و مسابقات آبی و قایقرانی، لوازم و تجهیزات پزشکی، مکمل‌های غذایی، دارویی و پروتئینی، نهادها و شرکت‌های ارائه‌دهندگان خدمات ورزشی و ادوات و تجهیز مراکز و سالن‌های ورزشی (کفپوش‌ها، تابلوها و... ) در نمایشگاه ما حضور فعال دارند.
به طور کلی چه اهدافی در برپایی این رویداد دنبال می‌شود؟
ما ملزم هستیم مبانی اقتصاد مقاومتی را پیاده و از تولیدات داخلی حمایت کنیم تا با کیفیت‌تر و شرایط اشتغال بهتر و بیشتر شود. در عرصه تولید محصولات ورزشی به ظاهر روزبه‌روز کیفیت کالاها بیشتر می‌شود و در بسیاری از اقلام نیازمند استفاده از کالاهای خارجی نیستیم. امیدوارم علاوه بر اینکه این تولیدات نیازهای ما را تامین می‌کند در بحث حضور در بازارهای خارجی هم موفق باشیم. برگزاری نمایشگاه ورزش هم برای رسیدن به همین مهم است. توجه ویژه به حوزه ورزش کشور، ارتقای ورزش‌های همگانی و قهرمانی، توسعه اماکن ورزشی، ارائه آخرین دستاوردها و فناوری‌های حوزه ورزش و تجهیزات ورزشی، توجه و توسعه ورزش‌های پایه، توسعه ورزش مدارس، آشنایی با پیشرفت‌های انجام شده در حوزه تجهیزات ورزشی و ایجاد فضای رقابتی و ارتقای کیفی تولیدات و تجهیزات ورزشی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.


برگزاری 5 کارگاه تخصصی با حضور مقامات و کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی، ازجمله برنامه‌های جانبی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی بود.
وزیر ورزش و جوانان از این رویداد بازدید داشت؛ نظر او درباره سطح برگزاری این رویداد چه بود؟
بله. آقای سلطانی‌فر در بازدید مفصلی که از سالن‌های مختلف این رویداد داشتند از برگزاری منسجم آن ابراز رضایت کردند و سطح کیفی و کمی آن را شایسته توجه بیشتر دانستند. باید از زحمات وزارت ورزش و جوانان تشکر کنیم که واقعا در برگزاری این رویداد برای ما کم نگذاشتند.
وضعیت بازدیدهای مردمی به شکل بود؟ به ظاهر در روز افتتاحیه بیشترین میزان بازدیدکننده را نسبت به دو رویداد دیگری که همزمان با نمایشگاه شما افتتاح شدند، داشتید.
به طور کلی رویدادهای ورزشی پر مخاطب هستند. بنابراین برای ما هم حضور چشمگیر مردمی قابل توجه بود. در طول 4 روز برگزاری این رویداد آمار بازدیدکنندگان ما نسبت به دوره‌های قبل از 100 درصد بیشتر بود که نشان می‌دهد در رسیدن به اهداف‌مان موفق عمل کرده‌ایم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت