مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای:

نمایشگاه تی جی سی پل بین خاورمیانه و کشورهای پیشرو در صنعت بازی است

عصر نمایشگاه- مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: اولین رویداد علمی و تجاری بین المللی صنعت بازی های رایانه ای در ایران پل ارتباطی فعالان داخلی صنعت گیم به فعالان بازار گیم جهانی خواهد بود.

نمایشگاه تی جی سی پل بین خاورمیانه و کشورهای پیشرو در صنعت بازی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا،‌ حسن کریمی قدوسی در نشست خبری«شروع ثبت نام نمایشگاه TGC» اظهار کرد: نمایشگاه 'تهران گیم کانونشن' فرصت ارتقای مهارت علمی و تکنیکی با شرکت در جلسات حضوری و کنفرانس های علمی متخصصان داخلی و خارجی را فراهم می کند.
وی ادامه داد: نمایشگاه، فرصت ورود بازی های ایرانی در خارچ از کشور و ایجاد فضای تچاری در ایران، توسعه کسب و کار فعالان داخلی با حضور شرکت های خارجی و جلب همکاری آنها برای سرمایه گذاری در بازار ایران است.
کریمی قدوسی افزود: بازار بازی های رایانه ای در دنیا هر چند سال یک بار در حال پوست انداختن است و در 10 سال گذشته می گفتند این صنعت توپا و جوان است اکنون نیز همین را می گویند؛ با آمدن گوشی های هوشمند و بازی های جدید باز هم این صنعت جوان است ولی در کشور ما بازی ها به سوی خلاقانه و کوچک تر شدن رفته است که از این ظرفیت ها به خوبی می توان استفاده کرد.
وی گفت: فضای کسب و کار جدید ایجاد شده در دنیا، قاعده بازار داخلی را از بین برده و کشور ما به دلیل تحریم، بازار محلی دارد.
وی با اشاره به این که ما احتیاج به تجربه بازی سازان خارجی داریم گفت: ما نیاز داریم استانداردها و تکنولوژی ها را با خارج از کشور یکسان کنیم، اما موضوعات داخلی و بومی باشد چون یک موضوع متفاوت است.
کریمی قدوسی با اشاره به اینکه نیازمند سرمایه گذاری در ایران هستیم گفت: گام اول امنیت سرمایه گذاری برای شرکت های خارجی باید مشخص شود که در ایران وجود دارد و شرکت خارجی بداند که این سرمایه گذاری بازده مناسب دارد.
وی حوزه بازی ایران را ناشناخته خواند و افزود: ابتدا باید اثبات کنیم صنعت بازی سازی در ایران وجود دارد و در کشور فضایی منحصر به فرد ایجاد کنیم.
در ادامه مهرداد آشتیانی مدیر پروژه جشنواره تی جی سی اظهار داشت: نمایشگاه و همایش بازی سازی تهران با دیدگاه ایجاد یک شاهراه ارتباطی میان بازیگران کلیدی صنعت بازی در ایران و خاورمیانه و صنعت بازی سازی بین المللی ایجاد شد.
وی افزود: برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان بازی و سرویس دهندگان داخلی و خارجی با بازار وسیع و بکر ایران، ایجاد محلی در نقطه مهم از لحاظ جغرافیایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری از مهمترین اهداف این جشنواره است.
آشتیانی با اشاره به بخش های این رویداد بیان داشت: بخش های مختلف رویداد شامل جلسات بی تو بی، فضای اختصاصی برای جلسات تجاری، اختصاص فضای رایگان به بازی سازان مستقل، اختصاص یک روز به ناشرین داخلی و خارجی و سالن اختصاص کنفرانس و برگزاری سخنرانی های هدفمند اشخاص سرشناس بین الملی است.
وی با اشاره به اینکه کنفرانس ها در قالب 60 سخنرانی با حضور 30 سخنران بین المللی برگزار می شود گفت: سخنرانی در 5 موضوع بخش تولید، طراحی بازی، پروژه های هنری، مسایل فنی و تجارت، کسب و کار انجام می شود.
آشتیانی با اشاره به مخاطبین این رویداد خاطرنشان کرد: بازی سازها، ناشرین، تولیدکنندگان ، فروشندگان، محصولات دیجیتال، سرویس دهندگان اپراتورهای موبایل، تولیدکنندگان سخت افزارهای بازی ساز سازمان ها و انجمن ها، مخاطبین این رویداد هستند.
وی افزود: گیم کانکشن یکی از موثرترین شرکت های برگزار کننده نمایشگاه بازی در دنیا است.
آشتیانی گفت: ثبت نام این جشنواره 14 دی ماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ثبت نام ادامه دارد. همچنین شروع فراخوان سخنرانی 29 دی ماه است.
برگزاری نمایشگاه «تی جی سی» که برای اولین بار سرمایه گذاران و شرکت های ناشر از سراسر دنیا را به ایران می کشاند یکی از دستاوردهای مهم بنیاد ملی بازی های رایانه ای است که در هر قدم حمایت کامل بازی سازان داخلی را پشت سر خود داشته و در هر گام از مشورت و نظرات تک تک بازی سازان داخلی یاری جسته است.
این اتفاق که برای اولین بار در صنعت بازی سازی کشور رخ خواهد داد می تواند نقطه عطفی در تاریخ این صنعت نوپا باشد.
نمایشگاه تی جی سی 9 و 10 اردیبهشت ماه 96 در مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت