برگزاری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان‌غربی

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در استان آذربایجان‌غربی از ۲۰ تا ۲۴ شهریور برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان‌غربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، بازی و اسباب‌بازی که عمیقاً با زندگی کودکان و نوجوانان پیوند خورده ‌است، در روحیه و تکوین شخصیت آنان، اثر عمیقی بر جای گذاشته و باعث می‌شود که کودکان از طریق آشنایی با الگوها و هنجارهای جامعه خویش و درونی سازی ارزش‌های آن در راستای اجتماعی شدن، گام بردارند.

    بسیاری از تعاملات میان فردی کودکان پیش‌دبستانی، در چهارچوب بازی روی داده و روابط کودکان با والدین، خواهر و برادرها و هم سالانشان، در مقطع پیش‌دبستانی، به شدّت متحوّل می‌شود.

    آثار فرهنگی و اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان به این بازی‌ها تنها به عنوان یک وسیلة گذران اوقات فراغت نگریست. اشاعه و آثار چنین بازی‌هایی، به حدّی است که از آنها با عنوان انقلاب بازی‌های رایانه‌ای یاد می‌کنند.

    قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی شامگاه روز گذشته در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان با اشاره به اهمیت رسانه‌های دیجیتال، شبکه‌های مختلف اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای و محصولات فرهنگی، گفت: هشدارهای مقام معظم رهبری و مسئولان در رده‌های مختلف مدیریتی اهمیت این موضوع را بیش از پیش کرده است.

    پیروز قادری تصریح کرد: توجه به فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا همه نهادها و ارگان‌ها باید سعی در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه داشته و با شناسایی نقاط ضعف در این زمینه سعی در تبدیل آن‌ها به نقاط قوت داشته باشند.

    وی خاطرنشان کرد: مرکز توسعه فن‌آوری و رسانه‌های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌ و استان آذربایجان‌غربی در بحث مجتمع و خانه‌های دیجیتال و خانه‌های فرهنگ روستایی دیجیتال از استان‌های پیشگام کشور است.

    قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، همکاری نهاد‌های مختلف در برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بسیار مهم ارزیابی و افزود: نسل کنونی اگر به درستی از نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنند، بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در بین نسل جوان ایجاد می‌شود.

    در ادامه این جلسه دبیر ستاد نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان غربی از بیستم تا بیست و چهارم شهریور ماه و از ساعت 15 تا 23 در محل مجتمع فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

    محمودی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه برای نخستین بار در سطح استان برگزار می‌شود گفت: با توجه به قرار گرفتن زمان برگزاری این نمایشگاه در ایام تابستان و نزدیکی به شروع مدارس پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی به عمل آید.

    وی ادامه داد: 15 تا 20 هزار بازی رایانه‌ای و پرمحتوا بین جوانان و نوجوانان حاضر در نمایشگاه توزیع می‌شود.

    دبیر ستاد نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: حدود 80 درصد از غرفه‌های نمایشگاه برای معرفی آثار و استفاده عموم مردم در نظر گرفته شده و سایر غرفه‌ها برای فروش محصولات این غرفه‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت