در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر بانکوک ؛

۱۴ اختراع ایرانی در نمایشگاه مخترعین تایلند

عصر نمایشگاه- در نمایشگاه روز مخترعین تایلند که با حضور مخترعان کشورهای مختلف از جمله ایران برگزار شد، ۱۴ اختراع از کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفت.

۱۴ اختراع ایرانی در نمایشگاه مخترعین تایلند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، هرساله به مناسبت روز مخترعین نمایشگاهی با هدف معرفی آخرین اختراعات در جهان در تایلند برگزار می شود و سال جاری نمایشگاه بین المللی بانکوک 2017 به معرفی نوآوری و فناوری، اختراع و بحث مالکیت معنوی اختصاص یافته است.
    این نمایشگاه پنج روزه تا روز دوشنبه در بانکوک پایتخت تایلند ادامه دارد و مخترعان ایرانی نیز نوآوری های خود را به نمایش در می آورند.
    دولت تایلند هدف از برگزاری این نمایشگاه را انتقال تجربه و اطلاعات مخترعین کشورهای مختلف با یکدیگر، ایجاد فرصت همکاری بین مخترعان تایلندی و همتایان بین المللی آنها و همچنین توسعه زیربنای علمی این کشور جنوب شرق آسیا اعلام کرده است.
    در این دوره از نمایشگاه اختراعات تایلند نمایندگان بیش از 20 کشور از جمله ایران، لهستان، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، سریلانکا، لبنان، امارات متحده عربی، مصر و سوئیس حضور دارند.
    نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات کشور تایلند زیر نظر مستقیم دولت و توسط شورای ملی تحقیقات این کشور و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین ، سازمان های علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین و وزارتخانه های علوم ، آموزش و تحقیقات بیش از 30 کشور برگزار می شود.
    در این نمایشگاه که از سال 1995 تاکنون برگزار شده است، همچنین به اختراعات برتری که توسط کمیته داوری تشخیص داده می شوند، جوایزی اعطا خواهد شد.
    جایزه اصلی این نمایشگاه، جایزه مرتبط با مخترعی از اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا و مدال های طلا، نقره و برنز سه نوع جایزه ای هستند که پس از داوری متخصصان در روز پایانی به برترین ها اهدا می شود.
    شورای ملی تحقیقات تایلند یک سازمان دولتی است که تحت نظارت مستقیم نخست وزیر و یا معاون وی قرار دارد و توسعه نظام تحقیقات این کشور را از طریق تعیین استراتژی ها و سیاست های ملی تحقیق در این کشور و مشخص کردن مسیر تحقیقات کشوری و افزایش فرصت های تحقیقاتی بر عهده دارد.
    اختراعات ارائه شده در این نمایشگاه در دو بخش 'اختراعات برای جامعه و کیفیت زندگی' و 'اختراعات برای صنعت' در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    دارو، سلامت عمومی، انرژی، حفاظت از محیط زیست، تجهیزات خانه و دفتر کار، غذا، لوازم آرایشی، کشاورزی و فناوری زیستی از زیر بخش های اصلی این نمایشگاه پنج روزه هستند.
    به طور متوسط همه ساله حدود 700 اختراع از ده ها کشور جهان در این رخداد علمی بین المللی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شهر بانکوک شرکت داده می شوند.
    همچنین حدود 100 هزار نفر هر ساله از این نمایشگاه دیدن می کنند که حدود نیمی از این بازدیدکنندگان متخصصین و سرمایه گذاران کارخانه ها و مراکز مهم تولیدی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت