با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان کاشمر ؛

نمایشگاه صنایع دستی کاشمر افتتاح شد

عصر نمایشگاه- امروز و همزمان با دهه مبارک فجر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان نمایشگاه صنایع دستی کاشمر افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی کاشمر افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، در حاشیه این نمایشگاه رییس اداره میراث فرهنگی کاشمر، رضا یوسفی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی با همت هنرمندان شهرستان برپا شده است، اظهار کرد: به جهت اینکه صنایع دستی کاشمر از توان بسیار بالایی برخوردار است، تصمیم بر برپایی این نمایشگاه گرفته شد.

    وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در طبقه پایین اداره برپا شده است، گفت: فضای خود این نمایشگاه نیز به صورت سنتی و دارای حوض‌خانه و مدبخت است که برای این نمایشگاه طراحی شد.

    یوسفی با اعلام اینکه در این نمایشگاه غذاهای سنتی شرکت‌ها و افرادی به نمایش گذاشته شده که در عرصه صنایع دستی فعالیت دارند، افزود: این نمایشگاه در 9 غرفه سراجی سنتی، معرق چوب، غذاهای سنتی، بافته های داری، جواهر سازی، خراطی، حجم و سازه های سنتی برپا شده است.

    رییس اداره میراث فرهنگی کاشمر با بیان اینکه هدف اصلی به جز خود نمایشگاه شکوفا کردن مقوله اقتصاد است، اظهار کرد: در تلاش هستیم با فرهنگ سازی صنایع‌دستی در سبد کالای خانوار و ادارات قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه ظرفیت شهرستان در تولید صنایع دستی بسیار بالا است، بر تشکیل بازارچه هنر دائم در شهرستان تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم پک‌های سوغات مختلف تهیه و عرضه کنیم.

    یوسفی همچنین از هنرمندان صنایع دستی خواست با پرهیز از کارهای انفرادی به سمت شرکت تعاونی‌ها و سازمان یافته کار کنند.

    وی در ادامه به وضعیت موزه مردم‌شناسی کاشمر اشاره کرد و گفت: این مکان برای موزه در نظر گرفته شده اما تا زمانی که راه‌اندازی شود تصمیم گرفته شد، نمایشگاه صنایع دستی در محل موزه افتتاح شود.

    رییس اداره میراث فرهنگی کاشمر با بیان اینکه در صدد هستیم تمامی امکانات مورد نیاز فراهم و تهیه شده است، بیان کرد: در تلاش هستیم پس از اینکه فضای اطراف موزه آماده شد، موزه راه‌اندازی شود.

    این نمایشگاه از از 16 لغایت 22 بهمن در محل میراث فرهنگی کاشمر برای بازدید عموم دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت