رئیس سازمان میراث‌فرهنگی :

راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی مشترک بین ایران و اسپانیا

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در دیدار با ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا تأکید کرد: دولت ایران معتقد است توسعه گردشگری و فرهنگی و ایجاد نمایشگاه های مشترک می‌تواند به تقویت روابط کشورها کمک کند.

راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی مشترک بین ایران و اسپانیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران، با بیان اینکه کشور اسپانیا مدل موفقی در حوزه گردشگری است و تجربیات خوبی در این زمینه دارد گفت: باید بتوانیم از این تجربیات استفاده کنیم تا ظرفیت‌های گردشگری ایران را به فرصت‌هایی برای کسب درآمد تبدیل کنیم.

    او ادامه داد: ملاقات‌های بسیاری بین مسئولان ایران و اسپانیا انجام شده است که نشان می‌دهد دو کشور علاقه دارند روابطشان را در سطوح عالی حفظ کنند.

    احمدی‌پور با بیان اینکه موضع‌گیری کشور اسپانیا پس از برجام و تبریک‌گویی مقامات این کشور به جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که اسپانیا مسائل ایران را با حساسیت دنبال می‌کند تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است که توسعه گردشگری می‌تواند به تقویت روابط کشورها کمک کند. اسپانیا تجربه موفقی در حوزه گردشگری دارد و سازمان میراث‌فرهنگی آمادگی دارد از این تجربیات در بخش‌های مختلف گسترش گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها کمک بگیرد.

    معاون رئیس‌جمهوری افزود: راه‌اندازی صندوق احیا برای احیا و تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند اقدامات مشترک ایران و اسپانیا را در پی داشته باشد.

    او ادامه داد: ایجاد خط پرواز مستقیم بین ایران و اسپانیا از دیگر مواردی است که می‌تواند به توازن تبادل گردشگر میان دو کشور بینجامد.

    احمدی‌پور گفت: در بخش صنایع‌دستی نیز، با توجه به وجود صنایع‌دستی متنوع در ایران، می‌توانیم با ایجاد نمایشگاه‌هایی صنایع‌دستی دو کشور را به مردم اسپانیا و ایران معرفی کنیم.

    او ادامه داد: ما آمادگی داریم در زمینه امور فنی، آموزشی، مدیریتی، احیای بافت‌های تاریخی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اقدامات مشترکی را با اسپانیا داشته باشیم.

    معاون رئیس‌جمهوری افزود: مهم‌ترین نکته در زمینه تقویت و توسعه همکاری‌های گردشگری بین دو کشور ایجاد تسهیلات در صدور ویزاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

    ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا نیز در این دیدار گفت: تلاش می‌کنم مناسبات دو کشور در زمینه گردشگری و تبادل گردشگر ارتقا پیدا کند.

    او با بیان اینکه سال گذشته 20هزار ایرانی به اسپانیا سفر کرده‌اند گفت: زمینه‌های افزایش همکاری در حوزه گردشگری در گذشته نیز بین مسئولان ایران و اسپانیا بررسی شده است. کشور اسپانیا در زمینه گردشگری در دنیا رتبه بالایی دارد و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهیم.

    او افزود: اسپانیا در زمینه حفظ و حراست از آثار تاریخی و تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه نیز تجربیات موفقی دارد و ما می‌توانیم در این زمینه با ایران همکاری داشته باشیم.

    سفیر اسپانیا بیان کرد: ما می‌کوشیم توان سفارت اسپانیا را برای صدور ویزا دوبرابر کنیم. همچنین معتقدیم که راه‌اندازی پروازهای مستقیم تأثیر بسزایی در افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور خواهد داشت.

    او افزود: براساس توافقات انجام‌شده، یک ایرلاین ایرانی، تا ماه ژوئن، پرواز مستقیم به بارسلونا خواهد داشت و ما تلاش می‌کنیم پرواز مستقیم به مادرید را نیز در آینده‌ای نزدیک برقرار کنیم. به‌علاوه، اسپانیا آمادگی دارد در بخش فنی، آموزشی و مدیریتی همکاری خود را با ایران آغاز کند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت