مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قزوین:

نمایشگاه های مد و لباس ایرانی اسلامی را باید به سطح دانشگاه ها و مدارس برد

عصر نمایشگاه- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت:به منظور ترویج پوشش مناسب در بین جوانان به ویژه بانوان در راستای تقابل با تهاجم فرهنگی باید نمایشگاه های مد و لباس ایرانی را به سطح دانشگاه ها و مدارس برد.

نمایشگاه های مد و لباس ایرانی اسلامی را باید به سطح دانشگاه ها و مدارس برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مریم بیدخام در آئین اختتامیه جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی با تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، افزود: این روزها فرصت مناسبی برای شناساندن سیره حضرت زهرا (س) به نسل جوان به شمار می رود که باید آنرا غنمیت بشماریم.
    بیدخام در ادامه گفت:برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مطابق با الگوهای ایرانی و اسلامی ضروری است.
    وی، حلقه مفقوده موجود در صنعت پوشاک را وارد نشدن طراحی های اسلامی و ایرانی به بازار مصرفی عنوان کرد و گفت: ضروری است مدل های منتخب با همکاری تولید کنندگان به تولید انبوه برسد تا بتواند در نوع پوشش بانوان و به ویژه جوانان تاثیر گذار باشند.
    مشاور استاندار قزوین در امور بانوان با تاکید بر اینکه مد و لباس هنوز در کشور ما تبدیل به یک صنعت نشده است،افزود:برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای این موضوع داشته و می‌توانند ذائقه مخاطب را بر مبنای فرهنگ ایرانی و اسلامی تامین کند.
    وی اضافه کرد:ضروری است تمامی نهادها اعم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،شهرداری ها،اتحادیه های پوشاک، تولیدکنندگان لباس طراحان و تولیدکنندگان داخلی با هم افزایی و تعامل بهینه در ترویج پوشش مناسب بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی تاثیرگذار باسند.
    بیدخام همچنین اضافه کرد:مد نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و رسانه‌های عمومی باید بیش از پیش در این زمینه احساس مسئولیت کنند.
    مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری قزوین همچنین گفت: ضروری است در خصوص نوع پوشش مقالات علمی پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی با شاخصه های نوآوری خلاقیت و معیارهای اصیل سنتی ایرانی و اسلامی تدوین شود و مدل ها پس از داوری توسط اساتید خبره جهت تولید انبوه معرفی شوند.
    بیدخام، ترویح فرهنگ عفاف و حجاب را از جمله برنامه های دفتر امور بانوان استانداری قزوین برشمرد و تاکید کرد در همین راستا ظرف یکسال گذشته دفتر بانوان اقدام به برگزاری سه نمایشگاه مد و لباس با همکاری سایر دستگاه ها نموده که با احتساب نمایشگاه کشوری که به همت بسیج جامعه هنرمندان برگزار شد، قزوین با برپایی بیش از چهار نمایشگاه مد ولباس در برگزاری نمایشگاه های مد و لباس ایرانی اسلامی در کشور پیشتاز بوده است.
    نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به مناسبت دهه مبارک فجر در نگارخانه محصص دایر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت