در پی آغاز به کار نمایشگاه عکس در مجتمع فدک

عکس‌های خیام به اردبیل رسید

عصر نمایشگاه:نمایشگاه جشنواره بین المللی عکس خیام در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل افتتاح شد.

عکس‌های خیام به اردبیل رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایلنا، مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل اظهار داشت: دومین جشنواره بین المللی عکس خیام با شرکت 25 هزار عکس از 2 هزار 800 هنرمند از ایران و 74 کشور دیگر در سال گذشته برگزار شد که پس از اتمام جشنواره نمایشگاه عکس آثار بر‌تر در چندین کشور و شهرهای مختلف استان برپا شد.

    رحمان مجرد تصریح کرد: 80 اثر راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره ابتدا در برج میلاد تهران به نمایش گذاشته شده و سپس در شهرهای مختلف ایران در معرض دید مردم قرار گرفته است و اردبیل مقصد بیست و یکم است که عکس‌ها به نمایش گذاشته شده و شهر بعدی خرم آباد استان لرستان است.

    وی افزود: جشنواره خیام تنها جشنواره ایرانی است است که زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) برگزار می‌شود و چاپ آثار آن پس از پایان هر دوره در کتابچه‌ای با همین نام دارای امتیاز و گرید 5 (بالا‌ترین کیفیت) است.

    مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان خاطر نشان کرد: جشنواره دارای 6 موضوع عکاسی بوده و جوایز آن در 7 بخش تقسیم بندی شده است و همچنین برای شرکت در جشنواره مبالغ 40 تا 50 هزار تومان باید پرداخت شود.

    مجرد با اشاره به خصوصی بودن جشنواره و شرکت آزاد برای عموم تعداد شرکت کننده‌های استان در جشنواره را نامعلوم اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در این دوره عکاس جوان استان، از شهرستان مشکین شهر توانست از بین هزاران عکاس مدال برنز جشنواره بین المللی عکس خیام را از آن خود کند.

    وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس خیام تا 10 آذر ماه 1394 صبح‌ها از ساعت 9صبح الی 13 و عصر‌ها از ساعت 15 الی 18 برای بازدید عموم دایر است.

    عکاسی با استفاده از تکنیک دابل اکسپوز

    حامد نکته سنج در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در اردبیل گفت: نزدیک به 2 سال است که عضو فدراسیون بین المللی عکاسی (FIAP) هستم و این دهمین جشنواره بین المللی و دومین جشنواره داخل کشور است که شرکت کرده‌ام.

    این عکاس مشکین شهری حضور کم رنگ خود در جشنواره‌های داخلی را این چنین عنوان کرد: با توجه به داوری‌های غلط و ناانصافی‌های فراوانی که صورت گرفته است، ترجیح داده‌ام که بیشتر در جشنواره‌های خارجی حضور داشته باشم.

    نکته سنج در خصوص موفقیت‌های خود در محافل بین المللی گفت: مدال برنز جشنواره عکس ترکیه را اخذ کرده و مجموعه عکس‌هایم در موزه هنرهای معاصر پاریس کشور فرانسه و دانشکده هنرهای زیبای برلین کشور آلمان به نمایش گذاشته شده است.

    وی که دانشجوی رشته عکاسی است، اظهار داشت: عکسی که اخیرا موفقیت‌هایی را کسب کرده است با ادغام دو تصویر (تکنیک دابل اکسپوز) پرتره یک زن و حرکت آب ایجاد شده است و یکی از عکسهای مجموعه هفت تایی است که همگی پرتره‌ای از یک زن است.

    هنرمند اردبیلی گفت: هر دو فریم استفاده شده در این تکنیک عکاسی نگاتیو است. یعنی عکس به صورت دیجیتال نیست و از طریق نرم افزار تولید نشده است. در این عکس چهره وجود ندارد و سعی کرده‌ام تا جای که ممکن است ظاهر انسان را حذف کنم و باطن آنرا با حرکات آب به تصویر بکشم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت