سخنگوی جشنواره کتاب ادینبورگ اعلام کرد

جابه‌جایی نمایشگاه کتاب ادینبورگ

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب ادینبورگ که عنوان بزرگ‌ترین جشنواره ادبی جهان را یدک می‌کشد، از مکان فعلی خود به محلی دیگر منتقل می‌شود.

جابه‌جایی نمایشگاه کتاب ادینبورگ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، «گاردین» نوشت: سخنگوی جشنواره کتاب ادینبورگ که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان به حساب می‌آید و هرساله در سه هفته پایانی ماه اوت در میدان «شارلوت» پایتخت اسکاتلند برگزار می‌شود،‌ اعلام کرد که این نمایشگاه به مکانی دیگر منتقل خواهد شد.

    این جابه‌جایی موجب ابراز نگرانی برای دوره‌های آتی این نمایشگاه شده است. این رویداد ادبی سالانه 230 هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان را به خود جذب می‌کند و از 33 سال پیش در همین محل برپا می‌شده است. تاکنون نویسندگان سرشناسی همچون «جی.کی. رولینگ»، «تونی موریسون»، «هرولد پینتر»، «یان رنکین»،‌ «زادی اسمیت» و «مارگارت اتوود» در این فستیوال شرکت کرده‌اند.

    گفته می‌شود مقر جدید این نمایشگاه، خیابان «جورج» خواهد بود. سخنگوی جشنواره ادینبورگ درباره این تغییر گفت: در این مرحله ما نمی‌دانیم چه پیش می‌آید،‌ اما ما جمعی از افراد خلاق هستیم و مطمئنیم به راه حل مناسبی خواهیم رسید.

    علت چنین تغییری، تاثیر منفی این نمایشگاه 18 روزه بر باغچه‌های خصوصی اطراف میدان «شارلوت» عنوان شده است. برگزارکنندگان این جشنواره، هزینه‌ای به عنوان اجاره پرداخت نمی‌کنند اما هرساله هزینه رسیدگی و بازسازی باغچه‌های آسیب‌دیده را حساب می‌کنند که بنابر اعلام برخی منابع، مبلغ قابل توجهی است.

    میدان «شارلوت» یکی از مشهورترین مناطق ادینبورگ است که سابقه تاریخی مهمی دارد. مالکان خصوصی این منطقه برای استفاده عمومی این باغچه‌ها در رویدادهای عمومی مختلف ابراز علاقه کردند اما همچنین خاطرنشان کردند که بار و آسیبی که نمایشگاه کتاب ادینبورگ بر این فضا تحمیل می‌کند، تا چندین ماه قابل جبران نیست و باعث می‌شود این مکان برای دیگر رویدادها در زمان‌های دیگر سال قابل استفاده نباشد.

    جشنواره کتاب ادینبورگ هر ساله با حضور نویسندگان و چهره‌های فرهنگی، سخنرانی‌ها و نشست‌های ادبی و سیاسی برگزار می‌کند و بخش ویژه‌ای را هم به ادبیات کودک اختصاص می‌دهد.

    شهر ادینبورگ در سال 2004 از سوی یونسکو به عنوان پایتخت ادبی جهان برگزیده شد. در سال 2016 بیش از 800 نویسنده از 55 کشور دنیا در این نمایشگاه بزرگ حضور پیدا کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت