گالری نقاشی النه آخولدیانی تفلیس برگزار می کند

برپایی نمایشگاه آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی در گرجستان

عصر نمایشگاه- به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه «آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی»در تفلیس برپا شده و تا ۳۰ بهمن دایر است.

برپایی نمایشگاه آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی در گرجستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، همزمان با سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نمایشگاه «آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی» به همت رایزنی فرهنگی و با مشارکت شهرداری تفلیس و گالری نقاشی النه آخولدیانی، در تفلیس برپا شده است و تا 30 ماه جاری دایر خواهد بود.

    در این نمایشگاه، بیش از 180 اثر هنری عکس و نقاشی، از دانش‌آموزان چهار مدرسه عمومی تفلیس و مجتمع آموزشی فردوسی ویژه ایرانیان مقیم به نمایش گذاشته شده است که در پایان به تمامی شرکت‌کنندگان لوح تقدیر و به 17 تن از نفرات برگزیده جوایزی به رسم یادبود از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان اهداء می‌شود.

    در آیین افتتاحیه این مراسم که با حضور نمایندگانی از شهرداری و شورای شهر تفلیس و جمعی از کارگزاران ایران برگزار شد، خانم لیا گورگادزه، رییس گالری نقاشی النه آخولدیانی ضمن قدردانی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده و رایزنی فرهنگی ایران برای حمایت و برگزاری این رویداد فرهنگی، گفت: نمایشگاه «آثار هنری دانش‌آموزان ایرانی و گرجی» برای هفتمین سال در این گالری برپا می‌شود و هر سال بر تعداد و کیفیت آثار ارائه شده، افزوده شده است.

    وی در ادامه سخنان خود، گفت: دانش‌آموزان ایرانی و گرجی پس از هفت سال به عنوان یک خانواده در برگزاری هرچه باشکوه تر این نمایشگاه، همکاری می‌کنند.

    مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران در تفلیس طی سخنانی، اظهار کرد: امید است تا با برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، زمینه همکاری‌های بیشتر در عرصه‌های متعدد فراهم خواهد شد که از این‌رو، مردم دو کشور بتوانند با پیشینه تاریخی مشترک بیش از گذشته آشنا شوند.

    وی ادامه داد: علاقه دانش‌آموزان دو کشور قابل تقدیر است، فلذا امیدواریم بتوانیم در عرصه آموزش و فرهنگ گام‌های اثرگذار و ارزشمندی برداشته و در تعمیق روابط همه‌جانبه دو کشور تأثیرگذار باشیم.

    به گزارش تسنیم در بخشی از این مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی«ایمدی» گرجستان گفت: این نمایشگاه هرساله به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برپا می‌شود، بی شک آینده هر کشوری وابسته به تربیت نسل حاضر و جوان است و رایزنی فرهنگی با تمام توان در خدمت نسل جوان جهت معرفی فرهنگ غنی و پر افتخار ایران اسلامی خواهد بود که بالطبع، استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور را مورد توجه قرار خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت