مدیرعامل نمایشگاه های سمنان:

برپایی نمایشگاه فصلی نباید باعث نگرانی اصناف شود

عصر نمایشگاه- مدیر عامل شرکت نمایشگاه های صنعتی و بازرگانی استان سمنان گفت: برپایی نمایشگاه بهاره، پاییزه و تخصصی نباید باعث نگرانی اصناف شود.

برپایی نمایشگاه فصلی نباید باعث نگرانی اصناف شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، عبدالحمید دربانیان در نشست تنظیم بازار استان سمنان در مدیریت بحران استانداری افزود: در بقیه استان های کشور اتاق اصناف برگزارکننده نمایشگاه‌های مختلف تخصصی هستند، اما در سمنان اتاق اصناف مخالفت می کند و نگران استقبال مردم از این نوع نمایشگاه‌هاست.
    وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه بهاره و پاییزه به نوعی تنظیم کننده بازار است، خاطر نشان کرد: بر پایی نمایشگاه مناسبتی مانند نمایشگاه بهاره در آستانه عید نوروز به دلیل حال و هوای ویژه آن خواسته مردم است و اصناف نباید نگران آن باشند.
    دربانیان با اشاره به استقبال بیشتر مردم از نمایشگاه های اجناس خاص، گفت: در چند هفته گذشته نمایشگاه مبل در محل نمایشگاه های دائمی سمنان برگزار شد که مقدار خرید مردم از این نمایشگاه به مراتب بیشتر از بازار بود که نشان از موفق بودن این نمایشگاه دارد.
    وی یکی از دلایل دغدغه درآمدی اصناف را تعداد زیاد پروانه های صادر شده برای واحدهای صنفی در استان سمنان دانست گفت: امسال تعدادی نمایشگاه تخصصی در استان برپا شد و نمایشگاه های برپا شده همه تخصصی هستند و به دلیل تخصصی بودن فروش زیادی ندارند.
    مدیر عامل شرکت نمایشگاه های صنعتی و بازرگانی استان سمنان افزود: برای افزایش رونق تولید و پاسخ گویی به نیازهای مردم برپایی نمایشگاه لازم و برپایی نمایشگاه به نوعی کمک به تولید داخلی و رونق اقتصاد کشور است.
    رئیس اتاق اصناف استان سمنان نیز در این نشست گفت: به دلیل رکود سه ساله بازار، برپایی نمایشگاه لازم و ضروری نیست و به جای برپایی نمایشگاه بهاره، بهتر است فروش ویژه و با تخفیف از سوی اصناف استان برنامه ریزی و جایگزین برپایی نمایشگاه شود.
    علی اکبر صیادجو با بیان این که یک سوم جامعه آماری اتاق اصناف استان از مردم هستند و به نظر اصناف برپایی نمایشگاه در سمنان ضروری نیست، افزود: بسیاری از مردم بعد از برپایی نمایشگاه، از بی‌کیفیتی و جنس بد کالای فروخته شده در نمایشگاه مبل در سمنان ناراضی بودند و نسبت به این مساله اعتراض داشتند.
    در این نشست محمد رضا خباز استاندار، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهادکشاورزی و جمعی از مسوولان استان سمنان حضور داشتند.
    در کشور به ازای هر 37 نفر یک واحد صنفی وجود دارد در حالی که در سمنان به ازای هر 21 نفر یک واحد صنفی مجوز فعالیت دارد، 24 هزار واحد صنفی در استان سمنان فعال اس که نسبت به جمعیت، از متوسط کشوری بیشتر است.
    برپایی نمایشگاه های مختلف در سمنان مورد مناقشه اصناف و شرکت نمایشگاه های استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت