معاون قرآن و عترت ارشاد خراسان رضوی:

نمایشگاه قرآن ۲۰۱۷ فرصت نمایش ظرفیت‌های ما به جهان اسلام است

عصر نمایشگاه- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت با رویکرد مشهد ۲۰۱۷ فرصت بسیار مناسبی است که ظرفیت‌های قرآنی مشهد را به جهان اسلام معرفی کنیم.

نمایشگاه قرآن ۲۰۱۷ فرصت نمایش ظرفیت‌های ما به جهان اسلام است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کاظمی نسب در خصوص برنامه‌های سال آینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت جلساتی را با حضور جناب پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم که این جلسات با محوریت قرآن و عترت ادامه دارد و قرار است در سال 96 با رویکرد مشهد 2017 این نمایشگاه برگزار شود.

    معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که برای سال آینده برنامه‎ریزی شده، برگزاری جشنواره بین المللی کتابت قرآن کریم تحت عنوان «آیات» از سلسله برنامه‌هایی‌ست که برای تشکیل آن پی‌گیری‌های لازم صورت گرفته است.

    کاظمی نسب عنوان کرد: جشنواره بین المللی «آیات» زیر مجموعه‌ای از ادبیات، شعر، فیلم، عکس و سایر موضوعات است که سال آینده، خراسان رضوی آن را با موضوع کتابت قرآن کریم در عرصه بین المللی و به مناسبت رویداد مشهد 2017 برگزار خواهد کرد.

    وی گفت: در سال گذشته ما جشنواره ملی شعر و داستان را معرفی کردیم که از سلسله جشنواره‌های «آیات» است و قصد داریم در سال آینده این جشنواره را برگزار کنیم و از جمله برنامه‌هایی‌ست که در دست اقدام است و ده‌ها برنامه قرآنی دیگر هم وجود دارد که انجام خواهد شد.

    وی درخصوص فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در سال جاری به انجام رساندند، اظهار کرد: یکی از کارهای فاخری که استان در حوزه قرآنی انجام داد، برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در شهر مشهد بود که در تیرماه سال جاری به مدت 9 روز در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

    معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی افزود: این نمایشگاه دارای 34 کمیته، 30 بخش و 700 غرفه بود که سازمان‌ها، نهادها و موسسات قرآنی آیات قرآن را در غرفه‌ها به نمایش گذاشتند و تنها نمایشگاهی است که در سطح کشور با موضوع عترت برگزار می‌شود چرا که در تهران با موضوع قرآن و در شهر مشهد تاکنون با موضوع قرآن و عترت به کار خود ادامه داده است.

    کاظمی نسب عنوان کرد: به مناسبت سال 2017 که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام نام گرفته است ما کارگاه کتابت قرآن را با همکاری مرکز ثبت و نشر قرآن کریم برگزار کردیم و 70 نفر از خوشنویسان قرآنی کشور در موزه قرآن آستان قدس رضوی جمع شدند و صبح و عصر مشغول کتابت قرآن در کارگاه آموزشی هستند.

    وی با بیان اینکه در افتتاحیه مشهد 2017 محفل انس با قرآن کریم در رواق امام خمینی (ره) برگزار و با استقبال مردم و حضور مهمانان خارجی مواجه شد، افزود: در محفل انس با قرآن ده‌ها برنامه از جمله برگزاری محافل انس با قرآن کریم و تجلیل از قاریان قرآن انجام شد.

    معاون قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سومین برنامه، برگزاری پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بود که در مشهد و شهرستان‌های استان صورت گرفت و نزدیک به 6 هزار نفر در آن شرکت کردند که خراسان رضوی رتبه دوم را در کشور کسب کرد.

    کاظمی نسب تصریح کرد: این تعداد افرادی که در آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند موضوعاتی از جمله حفظ، مفاهیم، تدبر در قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه را در بر می‌گرفت و می‌توان گفت بعد از نمایشگاه قرآن، بزرگترین کار فاخر استان در حوزه ارشاد آزمون سراسری قرآن و عترت بود که همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

    معاون قرآن وعترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد: چاپ قرآن کریم به مناسبت سال 2017 با خط استاد مرحوم نی‌ریزی که به مدعوین افتتاحیه مشهد 2017 اهدا شد و تاکنون در چند نوبت، آن را به جلسات و موسسات قرآنی اهدا کرده‌ایم از جمله فعالیت‌های عمده و فاخر حوزه قرآن و عترت بوده است.

    وی در خصوص توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان به شعار اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از بخش‌های نمایشگاه  قرآن و عترت شعار سال بود و برای تحقق بخشیدن به شعار سال که اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است با حضور اعضای شورای شهر، در نمایشگاه نشست‌های تخصصی‌ را برگزار کردیم.

    وی خاطر نشان کرد: مشهد قطب قرآنی کشور است و می‌طلبد که همه دستگاه‌های دینی، فرهنگی، مذهبی و  دولتی دست به دست هم دهند تا سال آینده برنامه‌های در نظر گرفته شده را بتوانیم در شهر مشهد برگزار کنیم تا در حوزه قرآن و عترت جایگاه مشهد را به کشورهای اسلامی معرفی کنیم.

    کاظمی نسب تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف مشخص، نیاز به یک کار هماهنگ‌ میان دستگاه‌ها داریم، هر دستگاهی باید به نوبه و فراخور خود اقداماتی را انجام دهد تا نمایشگاه و جشنواره‌های قرآن کریم برگزار شود و یک دستگاه نمی‌تواند به تنهایی نمایشگاه و جشنواره برگزار کند بلکه مستلزم این است که همه دستگاه‌ها کنار هم قرار گیرند تا موقعیت خودشان را نشان دهند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت