نمایشگاه کتاب لندن ۲۰۱۷ زودتر از موعد برگزار می شود

عصر نمایشگاه- یکی از مهمترین نمایشگاه‌های بین‌المللی و سالانه کتاب یعنی نمایشگاه کتاب لندن در سال ۲۰۱۷ یک ماه زودتر از موعد مقرر برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب لندن ۲۰۱۷ زودتر از موعد برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، با توجه به نزدیک شدن به زمان شروع کار نمایشگاه کتاب لندن ناشران و کارگزاران ادبی و نویسندگان امسال زودتر از همیشه خود را برای حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی آماده می‌کنند.

    این نمایشگاه امسال در آستانه بهار کار خود را شروع می‌کند و در حالی که هر سال در ماه آوریل کلید می‌خورد امسال یک ماه زودتر از همیشه و از 14 تا 16 مارس (24 تا 26 اسفند) برگزار می‌شود. دلیل این تغییر این است که نمایشگاه کتاب بولونیا امسال از 3 تا 6 آوریل برگزار می‌شود.

    امسال بیش از 25 هزار متخصص و کارشناس نشر در نمایشگاه کتاب لندن شرکت می‌کنند و با روحیه‌ای خوشبین و درعین حال نه‌چندان مطمئن در این رویداد حاضر می‌شوند.

    آمار نشان دهنده این است که فروش کتابفروشی‌ها درسال 2016 برابر  2.5 درصد نسبت به سال 2015 افزایش یافت و دومین سال رشد فروش کتاب پس از چند سال کاهش پیاپی رقم زده شد. این در حالی است که برخلاف وجود کتاب‌های پرفروش در سال 2015، این افزایش بدون وجود چنین کتاب‌هایی در سال 2016 تجربه شد.

    جک توماس مدیر نمایشگاه کتاب لندن (LBF) در این باره گفت: اگر به آمار سال‌های پیشتر نگاه کنید متوجه می‌شوید سال‌های 2013 و 2014 سال‌های خیلی شادی برای کتابخوانی نبود اما به نظر می‌رسد اکنون داریم مسیر درست را می‌رویم و با وجود این که آمار کتاب‌های الکترونیک کاهش یافته است اما به نظر می‌رسد بازار کتاب در حال تعادل به سر می‌برد.

    با این حال برای ناشرانی که قصد شرکت در نمایشگاه کتاب لندن 2017 را دارند موجی از عدم ثبات سیاسی وجود دارد. در بریتانیا هنوز سوال‌های زیادی درباره برکسیت وجود دارد و در آمریکا دونالد ترامپ موجی از بی‌اطمینانی را ایجاد کرده است.

    نمایشگاه کتاب لندن مثل سال‌های پیش با برگزاری سمینارها و با حضور هدایت‌گران صنعت نشر برگزار می‌شود و بار دیگر مباحث جدی و تاثیرگذاری درباره وضعیت بخش خودناشر صورت می‌گیرد. و البته مثل هر سال مهمترین بخش این نمایشگاه خرید و فروش امتیاز نشر کتاب‌های مطرح در دیگر بازارهای جهان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت