با حضور مسئولان فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان؛

همایش و نمایشگاه 'نوروز پل دوستی و صلح ' در باکو برگزار شد

عصر نمایشگاه- همایش و نمایشگاه 'نوروز پل دوستی و صلح ' با حضور مسئولان فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان در دانشگاه نقاشی باکو برگزار شد .

همایش و نمایشگاه 'نوروز پل دوستی و صلح ' در باکو برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، در این نشست با حضور مسئولان فرهنگی سفارتخانه های مصر، کویت، هند، عراق، ژاپن و نیز رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و نیز محافل علمی و فرهنگی جمهوری آذربایجان بر نقش موثر «عید نوروز» برای برقراری دوستی میان انسان های مختلف اعم از تعلق قومی و مذهبی آنها تاکید شد .
    ابراهیم ابراهیمی رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این نشست با اشاره به ریشه و تاریخ برگزاری عید نوروز در ایران زمین گفت: نوروز بیش از سه هزار سال قدمت دارد و پس از آمدن دین ا سلام این عید خجسته وارد مرحله کیفی جدیدی شد .
    وی روایات ائمه اطهار از جمله امام علی (ع) در باره عید نوروز را خاطر نشان کرد و گفت: ریشه عید نوروز هرچند در ایران است، ولی در حال حاضر 15 کشور جهان این عید را جشن می گیرند .
    ابراهیمی همچنین ثبت نام شدن عید نوروز به عنوان یکی از اعیاد مشترک کشورهای منطقه در سازمان یونسکو را یادآور شد و گفت: نوروز پلی است که موجب وحدت و یکپارچگی میان انسانها می شود .
    وی ضمن تقدیر از اعلام سال جاری میلادی به عنوان سال همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای برقراری وحدت میان مسلمانان تلاش کرده و ایران اسلامی 38 سال است که همه ساله هفته وحدت را برگزار می کند .
    عمر الداراف رئیس دانشگاه نقاشی باکو نیز عید نوروز را از قدیمی ترین اعیاد مردم جمهوری آذربایجان عنوان کرد و گفت: در زمان شوروی نوروز یک عید مذهبی تلقی می شد و اجازه برگزاری رسمی آن را نمی دادند .
    وی افزود: در حال حاضر همراه با ایران و کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان، عید نوروز در جمهوری آذربایجان نیز به طور باشکوهی برگزار می شود .
    در ادامه این نشست حاضران از نمایشگاه نوروزی از جمله غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت