۸ میلیارد ریال محصول خراسان جنوبی در نوروزگاه مشهد فروش رفت

عصر نمایشگاه- مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری ‌های خراسان جنوبی گفت: ۸ میلیارد ریال از محصولات استان در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد به فروش رفت و تعداد زیادی تفاهم نامه به امضا رسید.

۸ میلیارد ریال محصول خراسان جنوبی در نوروزگاه مشهد فروش رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از  ایرنا، مهدی اخلاقی پور روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد از چهارم تا 11 فروردین ماه جاری دایر بود، افزود: خلاقیت و نوآوری در شکل جدید محصولات استان باعث شد که با حضور در این نمایشگاه به اقیانوس آبی تجارت، راه پیدا کنیم.
    مدیر نخستین نوروزگاه خراسان جنوبی ادامه داد: در این نمایشگاه محصولات این استان با شکل جدیدی به متقاضیان عرضه شد به طوری که از چهار کشور جهان متقاضی داشت.
    به گفته وی، عناب حبه شده، نوشیدنی زرشک و زعفران در قالب و فرآوری جدید برای نخستین بار در خارج از استان عرضه شد به طوری که حتی متقاضیان بومی هم از این فرآورده ها اطلاعی نداشتند.
    وی قالی، قالیچه، تابلوفرش، گلیم، گبه، حوله، عروسک، سبد بافی، مجسمه، کالاهای سرامیکی و محصولات غذایی را از مهمترین محصولات مورد عرضه در این نمایشگاه بیان کرد و گفت: با توجه به کیفیت حوله دستباف استان، تلاش خواهیم کرد که این محصول را به عنوان حوله احرام به دنیا معرفی کنیم.
    اخلاقی پور اظهار کرد: با حمایت از کالای ایرانی خواهیم توانست بازار جهانی را هم پوشش دهیم اما تحقق این امر نیازمند تلاشی است که بتواند به دنبال کمیت، کیفیت را به همراه داشته باشد.
    وی افزود: در این نمایشگاه قراردادهایی با کشورهای آلمان، چین و عمان بسته و قرار شد با بررسی هایی که انجام می شود محصولات صنایع دستی استان در نمایشگاه های این کشورها عرضه شود.
    وی ادامه داد: نمایش توانمندی های استان، تغییر نگرش نسبت به خراسان جنوبی، انسجام بخشی تولید کننده ها، جایگاه بخشی استان نسبت به سایر استان های کشور، تعامل مثبت و سازنده تولیدکنندگان در چرخه تولید و مصرف و نیز پیوستن به اقیانوس آبی تجارت از مهمترین اهداف شرکت در نوروزگاه ایران بود.
    اخلاقی پور اضافه کرد: در این نمایشگاه بستری به وجود آمد که پتانسیل و ظرفیت های خراسان جنوبی شناسانده شود و با تغییر نگرش ها در مورد این استان راه تجارت و عرضه تقاضای محصولات این استان باز شود.
    به گفته وی خراسان جنوبی به عنوان استانی تازه تاسیس، در پنج سال اول باید با انسجام کلی صنایع، میراث فرهنگی، دستاوردهای صنعتی، هنرهای دستی و فرآورده های کشاورزی را معرفی می کرد اما این امر پس از 13 سال انجام شد که باز هم جای امیدواری است.
    وی تصریح کرد: با اینکه هنوز از خراسان جنوبی در مجامع مختلف به عنوان جنوب خراسان یاد می شود اما این استان تازه تاسیس شده ثابت کرد که می تواند پرچم قابلیت و ظرفیت های صنایع دستی خود را در پایتخت معنوی ایران بر افراشته کند.
    وی تقویت و معرفی سنگ های قیمتی استان را از دیگر ظرفیت های بی نظیر خراسان جنوبی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش برای حمایت از بخش خصوصی برای جلوگیری از خام فروشی این محصولات انجام خواهد شد.
    مدیر نوروزگاه خراسان جنوبی یادآور شد: در همین ارتباط دفتر معاونت روستایی ریاست جمهوری برای تولیدات واحدهای کوچک تا سقف پنج میلیارد تومان تسهیلات را در اختیار استاندار قرار داده است و از تمام جوانانی که طرح توجیهی مناسبی در این زمینه داشته باشند به بهترین نحو حمایت خواهد شد.
    به گفته وی در همین ارتباط بحث تسهیل نحوه وثیقه مورد نیاز و حداقل های مورد اختیار بانک ها در اولویت قرار گرفته است و با رایزنی هایی که صورت خواهد گرفت محل اجرای طرح ها به عنوان وثیقه مورد قبول قرار می گیرد.
    وی با بیان اینکه معرفی ظرفیت های استان در نمایشگاه های سایر استان های کشور هم در دستور کار قرار گرفته است افزود: آسیب های مربوط به اولین نوروزگاه و نمایشگاه عرضه ظرفیت های استان مورد بررسی قرار گرفت و سعی بر این است که توانمندی های موجود تقویت شود.
    اخلاقی پور ادامه داد: اگر قرار است شعار حمایت از کالای ایرانی محقق شود باید رویکرد بانک ها و موسسه های اقتصادی و اجرایی نسبت به تولید ملی حمایت گرایانه باشد و دستگاه های ناظر بر عملکردها هم باید ملاک ارزیابی را نوع حرکت در ارتباط با تحقق این شعار بدانند.
    وی در ادامه با بیان اینکه اگر ضوابط دست و پاگیر ملاک ارزیابی نباشد پیشرفت محقق خواهد شد، گفت: در بازدید ابتکار معاون رئیس جمهوری از غرفه های خراسان جنوبی و ظرفیت های بوم گردی، محقق شد که وی به این استان سفر می کند و از روستای گردشگری چنشت بازدید خواهد کرد.
    در نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد، 179 غرفه صنایع دستی و سوغات محلی خراسان جنوبی با زیربنای چهار هزار و 300 مترمربع به عرضه قابلیت و پتانسیل های استان پرداختند.
    در این غرفه ها 130 نوع محصول مختلف از جمله انواع صنایع دستی، محصولات کشاورزی، سنگ های تزئینی و محصولات دامی عشایر استان به فروش رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت