معاون فرهنگ وارشاد اسلامی گلستان عنوان کرد

حضور ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب گلستان

عصر نمایشگاه:معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: ناشرانی که در سال‎های گذشته کمرنگ بودند، امسال با مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد به نمایشگاه کتاب اعزام می‎شوند.

حضور ناشران بزرگ در نمایشگاه کتاب گلستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از فارس، قدرت‎الله دائمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار کرد: ساز و کار شرکت در نمایشگاه به صورت فراخوان به ناشران اطلاع‎رسانی شده است.

    وی افزود: ناشران با آثاری که از دو سال گذشته چاپ کرده‎اند، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و به هیچ ناشری برای حضور در نمایشگاه کتاب اجبار نمی‎شود.

    دائمی تصریح کرد: از آنجایی که ناشران بزرگ بدون تخفیف فروش خود را دارند، نیازی به شرکت در نمایشگاه‎های استانی نمی‎بینند و به نوعی نمایشگاه کتاب استان فرصت جدیدی را برای آنها به وجود نمی‎آورد.

    معاون فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: برای رفع این مشکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از ناشرانی که در سال‎های گذشته کمرنگ‎تر بودند با مسئولیت خود وزارت فرهنگ و ارشاد به این نمایشگاه‎های استانی اعزام می‎کنند تا جای این ناشران در نمایشگاه‎های کتاب استان خالی نباشد.

    وی درخصوص اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی افزود: برنامه‎ها و تلاش‎های بسیاری در این حوزه انجام شده که یکی از آنها خرید کتاب از ناشران و مولفان بومی بوده که در سال گذشته 80 میلیون تومان کتاب از این عزیزان خریداری شده است.

    دائمی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز کتاب‎هایی در اختیار این اداره کل قرار داد که ارزش این کتاب‎ها 200 میلیون تومان بود که این کتاب‎ها به مدارس و مساجد اهداء شده است.

    معاون فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در خرداد ماه سالجاری جشن تولد کتاب را در گلستان داشته‎ایم که مخاطب خاص آن کودکان بودند.

    وی اضافه کرد: همچنین در ایام هفته کتاب از 24 تا 30 آبان‌ماه برنامه‎های مختلفی در این حوزه در سطح استان برگزار شد که از آن جمله می‎توان به تجلیل از ناشران برتر استان، تجهیز کتابخانه‎های روستایی اشاره کرد.

    دائمی با بیان اینکه درخصوص فرهنگ‎سازی کتاب باید اقدام پژوهشی انجام شود، بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از پیشنهادات و پژوهش‎های علمی که ظرفیت اجرایی داشته باشد، استقبال می‎کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت