بزرگداشت افشین یداللهی درنمایشگاه کتاب پاریس

عصر نمایشگاه- سی‌وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس با حضور ایران از ۲۴ تا ۲۷ مارس ۲۰۱۷ (۴ تا ۷ فروردین ۱۳۹۶) در محل نمایشگاه‌های پورت دو ورسای برگزار می شود. به مناسبت درگذشت افشین یداللهی مراسم بزرگداشتی درغرفه ایران برای این شاعر و ترانه سرای فقید کشورمان برگزار خواهد شد.

بزرگداشت افشین یداللهی درنمایشگاه کتاب پاریس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، غرفه ایران در این دوره 52 مترمربع است. علاوه بر حضور ناشرانی همچون فرهنگ معاصر، شمع و مه، شهرستان ادب و ... غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشرایران با حضور ناشران دانشگاه‌های منتخب به نمایش کتبی در حوزه‌های ایران‌شناسی، دفاع مقدس، دین و مذهب، ادبیات کهن و معاصر ایران، کودک و نوجوان و .‌‌.. می‌پردازد. همچنین نمایندگان دانشگاه‌ها به مذاکره با دیگر چهره‌های علمی در این نمایشگاه می‌پردازند.
    غرفه ایران در پنج روز برگزاری خود شاهد برنامه‌های مختلفی است. در نیم‌روز نخست و همزمان با افتتاحیه نمایشگاه که به اهالی نشر و نویسندگان اختصاص دارد به تعامل با مراجعان غرفه پرداخته می شود. در روز جمعه 24 مارس که روز ایران نامیده‌شده‌است، حاضران در غرفه به گرامی‌داشت یاد افشین یداللهی، شاعر درگذشته که سال گذشته با حضور وی ترجمه کتاب اشعارش رونمایی شد، می‌پردازند و سپس برنامه‌هایی نظیر بزرگداشت فرانسیس ریشارد، ایرانشناس برجسته فرانسوی و دریافت کننده جایزه جشنواره فارابی از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، پرداخته خواهدشد. برنامه نشست زبان فارسی در کشورهای فرانسوی زبان، رونمایی از ترجمه فرانسه کتاب« دیگر اسمت را عوض نکن» و جشن سال نو شمسی با خیرمقدم و شادباش از طرف جمال کامیاب، رایزن فرهنگی ایران در پاریس وامیر مسعود شهرام نیا، قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهدشد. همچنین موسیقی سنتی ایرانی درمحل غرفه ایران اجرا خواهد شد.
    روز شنبه 25 مارس که به روز نشر دانشگاهی اختصاص دارد، دیدار و گفتگو با اساتید دانشگاهی ایرانی و رونمایی از آثار منتخب دانشگاهی برگزار خواهدشد. از ساعت 17 تا 19 نشست «نشر دانشگاهی ایران و ضرورت تعامل با ناشران دانشگاهی بین‌المللی» با مشارکت رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در فرانسه و با حضور اساتید دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، اصفهان، شیراز، مشهد و گیلان در خانه فرهنگ ایران برگزار خواهدشد.
    روز یکشنبه 26 مارس با نام ادبیات ایران در ادبیات جهان، ضمن دعوت از ناشران مختلف فرانسوی جهت حضور در غرفه ایران، دیدار با محمدرضا بایرامی و آرش صادق‌بیگی، نویسندگان مهمان غرفه ایران، برندگان جایزه کتاب سال و جایزه جلال آل‌احمد، برگزار خواهدشد و سپس نشست «آسیب‌شناسی نشر و ترجمه آثار ایرانی و فرانسوی» با مشارکت انتشارات فرهنگ ‌معاصر، انتشارات بل‌لتر، انتشارات دوسی و ... با حضور مدعوین در پاویون ایران در نمایشگاه کتاب پاریس برگزار می‌شود.
    در آخرین روز نمایشگاه که به ادبیات فارسی اختصاص دارد، رونمایی از دو اثر و نشست « داستان به روایت نویسنده» با حضور محمدرضا بایرامی، آرش صادق بیگی و مجید قیصری با مشارکت رایزنی فرهنگی در خانه فرهنگ ایران برگزار خواهدشد. همچنین برنامه‌های جانبی دیگری نظیر اجرای موسیقی ایرانی، برگزاری کارگاههای تصویرگری، خوشنویسی و نستعلیق و ... در محل غرفه ایران برگزار خواهدشد و به دعوت از ناشران فرانسوی جهت حضور در دوره‌های آتی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پرداخته می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت