در نمایشگاه عکس، نقاشی، تذهیب انجام شد؛

گرامی داشت افشین یداللهی در ایروان

عصر نمایشگاه- یاد افشین یداللهی شاعر فقید که قرار بود گروه هنرمندان رادیویی و شاعران ایرانی را در برگزاری آئین های جشن نوروزی ارمنستان همراهی کند، در ایروان پایتخت این کشور گرامی داشته شد.

گرامی داشت افشین یداللهی در ایروان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، در نشست هیات فرهنگی ایران متشکل از شعرا، ادیبان و هنرمندان ایرانی که شامگاه پنجشنبه در سفارت ایران با حضور سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی در ایروان برپا شد، همکاران و دوستان شاعر فقید که چندی پیش در سانحه تصادف در گذشت، خاطراتی از وی بیان کردند.
    در ادامه این دیدار نیز برنامه های تنظیم شده برای گروه فرهنگی هنری ایرانی برای معرفی نوروز در ارمنستان بررسی شد.
    سجادی در این نشست، استفاده از فرصت حضور هنرمندان ایرانی برای برقراری روابط فرهنگی با همتایان ارمنستانی را ارزشمند برشمرد و چنین رویکردی را جزو اولویت ها و برنامه های کاری سفارت اعلام کرد و خواستار استمرار حضور چنین هیات هایی شد.
    هیات فرهنگی اعزامی که در چارچوب برنامه ریزی حامیان توسعه روابط ایران و ارمنستان برای برگزاری نمایشگاه عکس، نقاشی، تذهیب و همچنین کنسرت موسیقی در شهر ایروان بسر می برند، تلاش سفارت و سفیر ایران را برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری با هدف شناساندن فرهنگ و تمدن غنی ایران اسلامی در سال های اخیر بین ارمنستانی ها ارزشمند برشمردند.
    همچنین در چارچوب برنامه تنظیم شده، گروه هنرمندان رادیویی و شاعران ایرانی برنامه صبح نوروزی را در رادیو سراسری ارمنستان زنده اجرا کردند.
    عباس سجادی مدیر بنیاد فرهنگی فرهنگسرای نیاوران، داوود حیدری گوینده رادیو، صابر قدیمی شاعر و وارانت شاعر ارمنی ایرانی در این برنامه که امروز اجرا شد، حضور داشتند.
    اهداف سفر به ارمنستان، افق همکاری های فرهنگی دو کشور، برنامه های متعدد هنری نوروزی در شهر ایروان و شعر به زبان های فارسی و ارمنی در این برنامه صبحگاهی بیان شد.
    اعضای گروه فرهنگی هنری ایران در این برنامه زنده یک ساعته همچنین فلسفه نوروز و پیوستگی کشورهای منطقه را در قالب این مناسبت ایرانی شرح دادند و اشعار مرتبط را برای شوندگان خواندند.
    در بخش دیگری از برنامه نیز با خواندن سروده هایی از یداللهی شاعر فقید ایرانی، یاد و خاطره این هنرمند گرامی داشته شد.
    همچنین براساس برنامه اعلام شده، به مناسبت نوروز باستانی و عید پاک ارمنستانی ها، انجمن حامیان روابط ایران و ارمنستان چندین برنامه فرهنگی و هنری برگزار می کند.
    نمایشگاه عکس، نقاشی و تذهیب در موزه کودکان مرکز زیباشناسی و برگزاری کنسرت های موسیقی در سالن های آرام خاچاطوریان، آرنو باباییان و پارنویان ایروان از پنجم تا نهم فروردین ماه از جمله این برنامه ها است.
    افشین یداللهی شاعر و ترانه سرا، سه شنبه هفته گذشته بر اثر سانحه تصادف در محور کرج - هشتگرد درگذشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت