همزمان با حضور ایران درنمایشگاه کتاب پاریس

برنامه های متنوع خانه فرهنگ ایران در پاریس به مناسبت حضور ایران در نمایشگاه

عصر نمایشگاه- همزمان با حضور ایران درسی و هفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس بامشارکت خانه فرهنگ ایران درپاریس، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ،اداره کل ایرانیان خارج از کشور و رایزنی فرهنگی ایران درپاریس به مناسبت ایام نوروز اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در نظر گرفته شده است.

برنامه های متنوع خانه فرهنگ ایران در پاریس به مناسبت حضور ایران در نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، همزمان با حضورایران درنمایشگاه کتاب پاریس درایام نوروز برنامه های گسترده ای برای معرفی ظرفیت های فرهنگی ایران تدارک دیده شده است. جشن نوروز برای ایرانیان مقیم فرانسه با اجرای ارکستر موسیقی راز و نیاز به سرپرستی و خوانندگی سالار عقیلی و همراهی سرکار خانم حریر شریعت زاده، آقایان؛ تربتی، جعفری پویان و منادی با اجرای قطعاتی از موسیقی ملی ایران با مضامین میهنی و عرفانی، این کنسرت که برخی از قطعات آن  با اشعار مرحوم افشین یداللهی همراه بود، با استقبال چشمگیری از سوی ایرانیان و فرانسویان حاضر روبرو گشت و در میان تشویق های بسیار و مکرر حاضرین به پایان رسید. این برنامه با حمایت بانک شهر اجرا شد.

    برگزاری روز ایران با اجرای موسیقی سنتی، گرامی داشت یاد شاعر و ترانه سرای فقید؛ افشین یداللهی با حضور ناشر آثارش، حضور دکتر حسین بیک باغبان استاد ممتاز دانشگاه استراسبورگ و موسس مرکز توسعه ایران شناسی در فرانسه که بیش از نیم قرن از عمر خود را در راه گسترش فرهنگ، تمدن و زبان و ادبیات پارسی صرف نموده، به نمایندگی از جامعه فرهیخته  ایرانیان مقیم فرانسه، در برنامه روز ایران و تبریک سال نو به حاضران دربرنامه، وی با خوانش اشعاری از حافظ ، از تمامی شرکت کنندگان و نیز برگزار کنندگان این مراسم با شکوه سپاسگزاری کرد.

    نشست نشر دانشگاهی در ایران و ضرورت تعامل با ناشران دانشگاهی بین المللی با حضور اساتید و مدیران دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، شیراز، فردوسی مشهد، اصفهان و گیلان، نشست داستان به روایت نویسنده با حضور محمد رضا بایرامی، برنده جایزه کتاب سال، آرش صادق بیگی برنده جایزه کتاب سال و جلال آل احمد و مجید قیصری به مناسبت حضور ایران در این دوره از نمایشگاه برگزار می گردد.

    سی‌وهفتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس 7 فروردین ماه به کار خود پایان میدهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت