با حضور مدیرکل دفتر مراکز گردشگری میراث فرهنکی کشور

نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی در نوروزگاه مفاخر اراک افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی با حضور مدیرکل دفتر مراکز گردشگری سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نوروزگاه مفاخر اراک افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی در نوروزگاه مفاخر اراک افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، نمایشگاه صنایع دستی اراک با حضور "ولی تیموری" مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری کشور در محل نوروزگاه موزه مفاخر در شهر اراک و در کنار موزه مفاخر افتتاح شد.

    نمایشگاه صنایع دستی استان مرکزی نمایشگاهی در موزه مفاخر و در فضای باز آن و در کنار نوروزگاه موزه مفاخر در قالب 14غرفه نمایشگاهی در این مرکز دایر شده که تا روز هجدهم فرویدن‌ماه 1396 نیز به روی علاقمندان و مسافران نوروزی در استان مرکزی باز است.

    در این نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان مرکزی عرضه می‌شود که ضمن معرفی صنایع دستی استان به مسافران و بازدیدکنندگان این نمایشگاه، این محصوئلات جهت فروش از سوی هنرمندان صنایع دستی استان هم به فروش گذاشته می‌شود.

    صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است

    مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اهمیت صنایع دستی گشور اظهار داشت: یکی از بخش‌‌های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، تولید اشتغال، جذب توریسم و افزایش سطح تولید ملی به شمار می‌رود.

    ولی تیموری افزود: کشور ایران از اقوام و آداب و رسوم مختلف تشکیل شده که هر کدام از این اقوام با توجه با تاریخ و فرهنگ خود، در صنایع دستی و هنرهای سنتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. 

    وی ادامه داد: صنایع دستی ایران از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و محصولات برآمده از این صنعت مورد اقبال عموم مردم و توریست ها قرار دارد و کافی است که با نگاهی جامع و برنامه ریزی منسجم برای تولید و معرفی این محصولات اقدامات لازم انجام شود.

    مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: در واقع صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است و با توسعه آن، نه تنها به اشتغال زایی و اقتصاد کمک کرده ایم بلکه گام بلندی در جهت معرفی فرهنگ اصیل ایرانی برداشته ایم.

    صنایع دستی پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کشور در سطح جهانی

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت صنایع دستی اظهار داشت: صنایع دستی باتوجه به ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن می‌تواند بعنوان یک پیام‌رسان جدی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی کشورمان در سطح جهانی نقش ایفاء کند و 3 عنصر هنر، فرهنگ و صنعت در ذات صنایع دستی نهفته است که ریشه در فرهنگ و تمدن این ملت دارد.

    سیدمحمد حسینی افزود: ارزش بالقوه صنایع دستی ایران به گونه‌ای است که اگر این صنایع ساماندهی و تقویت شوند و سرمایه‌گذاری لازم در مورد تولید آنها صورت گیرد با صادر کردن آنها به کشورهای دیگر می‌توان از صادرات نفت بی‌نیاز شد.

    وی تصریح کرد: استان مرکزی با فرهنگ قدیم و کهن خود صنایع دستی و هنرمندان بسیاری در این حوزه دارد که قطعا با حمایت و برنامه‌ریزی منسجم و دقیق در این بخش می‌توانیم ضمن معرفی فرهنگ و صنایع دستی استان در جهت ایجاد اشتغال پایدار و تولید ایرانی گام برداریم.

     این نمایشگاه همه روزه تا 18 فروردین ماه 96 در موزه مفاخر شهر اراک به روی مسافران نوروزی و علاقمندان و مردم استان مرکزی باز و دایر بوده و به عرضه صنایع دستی استان مرکزی می‌پردازد.

    همچنین، بازدید از موزه مفاخر، دیدار با جامعه هتلداران استان مرکزی از دیگر برنامه‌های "ولی تیموری" مدیرکل نظارت و ارزیابی گردشگری سازمان میراث فرهنکی، صنایع دستی و گردشگری کشور بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت