افزایش ۱۰ درصدی فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌های نوروزی استان سمنان

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌های نوروزی صنایع‌دستی در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰ درصدی فروش صنایع دستی در نمایشگاه‌های نوروزی استان سمنان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، جعفر صفاخواه ضمن اشاره به افزایش 10درصدی فروش صنایع دستی در نمایشگاه های نوروزی استان سمنان اظهار داشت: در این نمایشگاه ها که از بیست و پنجم اسفند ماه 1395 برپا شده اند و تا پانزدهم فروردین ماه امسال به روی علاقمندان گشوده اند، تا کنون صنایع دستی استان به ارزش 65 میلیون تومان به فروش رفته است.

    وی گفت: در ایام نوروز و در 18 نقطه استان سمنان، نمایشگاه های صنایع دستی با بیش از 150 غرفه به روی علاقمندان گشوده اند.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنانبا اشاره به اینکه این نمایشگاه‌ها در ورودی و خروجی شهرهای استان و محل‌های پرتردد مسافران، با همکاری شهرداری‌ها، برپا شده اند،افزود:در غرفه‌های این نمایشگاه‌ها، تولیدات مختلف هنرمندان استان در رشته های سفال و سرامیک، گلیم، جاجیم، نمد، نساجی سنتی، نازک کاری چوب، قلمزنی، زیورآلات سنتی، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و ... در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

    صفاخواه با بیان اینکه این نمایشگاه ها مورد استقبال گردشگران نوروزی قرار گرفته است،گفت:تعداد غرفه ها نیز نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

    وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه‌ها در ایجاد استقلال نسبی اقتصادی هنرمندان، ایجاد اشتغال پایدار در جامعه، معرفی و حفظ ارزش‌های اصیل و کهن هر منطقه موثر است، گفت: بیش از چهار هزار و 500 هنرمند استان سمنان در 52 رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.

    اولین جشنواره بازی‌های بومی و محلی بیارجمند برگزار می شود

    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از برگزاری نخستین جشنواره بازی‌های بومی و محلی بیارجمند خبر داد و گفت: این امر در ایجاد نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم موثر است.

    حمیدرضا حسنی ضمن اشاره به برگزاری اولین جشنواره بازی های بومی و محلی بیارجمند افزود: ایجاد نوروزگاه، اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی و آئین های نوروزی، مسابقات مفرح و اهدای جوایز، پیاده روی همگانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ازبرنامه های این جشنواره است.

    وی با بیان اینکه علاقمندان می توانند صبح روز جمعه یازدهم فروردین ماه با حضور در حسینیه پایین بیارجمند در این جشنواره شرکت داشته باشند، افزود: با توجه به ثبت جهانی نوروز و جایگاه ویژه آن در نزد ایرانیان و در راستای تحقق شعار سال ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با عنوان «نوروز 96 خدمات متفاوت»، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود با ایجاد نوروزگاه‌های متعدد در نقاط مختلف شهرستان اقدام به برگزاری برنامه های آیینی و فرهنگی و جشنواره های متعدد کرده است.

    رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه اجرای این برنامه ها در ایجاد نشاط اجتماعی و جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم موثر است، گفت:برگزاری جشنواره گردشگری بازی‌های بومی ومحلی بیارجمند با همکاری اداره ورزش و جوانان، بخشداری بیارجمند، شورا و شهرداری بیارجمند و هیات ورزش‌های همگانی از جمله این برنامه ها است.

    حسنی افزود: بازی‌های بومی و محلی، ریشه در فرهنگ و سنت این منطقه داشته و حفظ و احیاء این خرده فرهنگ ها در کنار دیگر جاذبه ها منحصر به فرد این منطقه از جمله منطقه نمونه گردشگری توران،روستاهای هدف گردشگری قلعه بالا، زمان آباد و رضاآباد و ... از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی بیارجمند است.

    وی با یادآوری اینکه شهر بیارجمند در 110 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود قرار دارد،گفت:برگزاری این جشنواره می تواند در توسعه صنعت توریسم و ایجاد اشتغال و توزیع درآمد به مناطق کمتر توسعه یافته موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت