در خانه تاریخی معروف به « بمانه»؛

نمایشگاه آثار هنری نقاشیخط در شهر بشرویه خراسان جنوبی برپا شد

عصر نمایشگاه- این نمایشگاه در خانه تاریخی معروف به « بمانه» و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی بشرویه به مناسبت تعطیلات نوروزی تشکیل شد.

نمایشگاه آثار هنری نقاشیخط در شهر بشرویه خراسان جنوبی برپا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سالاری نژاد گفت: این نمایشگاه در بردارنده 30 تابلو نقاشیخط در ابعاد مختلف است.
    وی افزود: آثار ارایه شده در این نمایشگاه در برگیرنده اشعار حافظ و مولاناست و در واقع این نمایشگاه با یاد و نام استاد بدیع الزمان فروزانفر از بزرگان ادبیات فارسی کشور برپا در این شهر شده است.
    سالاری ادامه داد: نقاشیخط ها با استفاده از تکنیک های مختلف نظیر خط نستعلیق و شکسته اجرا شد و در ایام تعطیلات نوروز با استقبال خوب شهروندان و مسافران نوروزی روبه رو شده است.
    وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در یک بنای تاریخی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه آثار هنرهای سنتی نظیر خطاطی در یک بنای تاریخی از لحاظ معنوی و فرهنگی دارای اهمیت زیاد است.
    سالاری اضافه کرد: تلفیق معماری سنتی ایرانی با هنرهای اصیلی نظیر خطاطی ارزش دو چندانی به این هنرها می دهد و علاوه بر این موجب آشنایی و انس بیشتر نسل جدید با هنرهای سنتی ایرانی می شود.
    به گزارش ایرنا، وی که سرپرستی انجمن خوشنویسان بشرویه است،در ادامه گفت: انجمن خوشنویسی این شهرستان از سال 92 فعالیت های خود را آغاز کرده است.
    سالاری ادامه داد: از ابتدای تاسیس، این انجمن با استقبال خوبی روبه رو بود و درحال حاضر نزدیک به 40 عضو فعال در این تشکل فعالیت می کنند و جلسات هفتگی این انجمن به صورت مستمر برگزار می شود.
    وی تاکید کرد: خوشنویسی از هنرهای اصیل اسلامی است و باید برای با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم زمینه آشنا ساختن نسل جدید با این هنر مهیا شود.
    به گفته این هنرمند نمایشگاه نقاشیخط یاد شده تا ساعت 19روز 13 فروردین که برابر با روز طبیعت است، پذیرای علاقه مندان است و به دلیل استقبال شهروندان و گردشگران احتمالا این زمان تمدید خواهد شد.
    شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت