دانشگاه باشکنت آنکارا برگزار می کند

نمایشگاه نقاشی هنرمند ایرانی در ترکیه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار نقاشی علیقلی ‌مردانی، هنرمند نقاش ایرانی در دانشگاه باشکنت آنکارا، افتتاح شد همچنین دانشگاه باشکنت از دانشگاه‌های مهم و مطرح ترکیه محسوب می‌شود.

نمایشگاه نقاشی هنرمند ایرانی در ترکیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»،در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، علی حبرآل، رییس دانشگاه باشکنت آنکارا در سخنانی، ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این نمایشگاه در این دانشگاه، کشور ایران را کشوری با سابقه تمدنی چند هزار ساله و برخوردار از فرهنگ و هنر معرفی کرد و با اشاره به برادری و دوستی دو کشور ایران و ترکیه، برگزاری این نمایشگاه از سوی رایزنی فرهنگی ایران و حضور آثار هنری هنرمندان ایران را  مورد تقدیر قرار داد.

    گفتنی است ،حسن صفرخانی، رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکیه، در سخنانی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را توجه به هنرهای بومی و هنرهایی که ریشه در مرز و بوم ایران دارند، دانست.

    وی در ادامه با اشاره به وجود اقوام و عشایر مختلف در ایران‌زمین، آثار نقاشی هنرمند نقاش علیقلی مردانی را معرف فرهنگ و سنتی یکی از اقوام به نام و مؤثر ایران به نام ایل قشقایی دانست و افزود: آقای علیقلی  مردانی که خود اهل این قوم است، با ذوق هنری و استعداد ذاتی و تحصیلات دانشگاهی و تجربه عملی و ادامه تحصیل در رشته دکترای هنرهای تجسمی در آنکارا، به خوبی و به زیبایی ایل قشقایی و ارزش‌های اصیل آن را به تصویر کشیده است.

    صفرخانی همچنین گفت: این نمایشگاه که به مدت 15 روز در گالری دانشگاه باشکنت برگزار می‌شود، هدیه‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران به اساتید و دانشجویان این دانشگاه است تا با هنر و هنرمندان ایران‌زمین  آشنا شوند.

    در ادامه نمایشگاه به شکل رسمی توسط رییس دانشگاه باشکنت، هنرمند نقاش و رایزن فرهنگی ایران، افتتاح شد. پس از آن علیقلی مردانی توضیحات لازم در خصوص آثار خود را به بازدیدکنندگان ارایه داد.

    نگاهی به سابقه فعالیت‌های هنرمند قشقایی

    به گزارش ایربا علیقلی مردانی، متولد سال 1355 در ایل قشقایی شیراز، دارای لیسانس نقاشی از دانشگاه سیستان و بلوچستان (سال 1383) و مدرک کارشناسی ارشد در سال 1386 از دانشگاه تربیت مدرس تهران است و از  سال 2014 وارد مقطع دکترای نقاشی در دانشکده هنرهای زیبای حاجت تپه آنکارا شد. از جمله فعالیت های هنری و علمی وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    - حضور در بیش از 10 نمایشگاه گروهی در تهران، برپایی و حضور و اجرای ورک‌شاپ در دانشگاه‌ها و فرهنگسراهای مختلف شهرهای ایران

    - مدرس دانشگاه هنر آزاد در واحدهای آموزش طراحی، نقاشی و گرافیک

    - مجری و مشاور گرافیک محیطی و ساخت فیلم

    - کسب مقام‌های اول ودوم در بیش ازچند جشواره هنری در ایران-شرکت در بینال نقاشی جهان اسلام

    - شرکت در 3 نمایشگاه نقاشی گروهی و برپایی نمایشگاه انفرادی در قلعه انکارا در گالری امین عنتیق ات پازاری

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت