معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش :

استقبال بیش از ۴۶هزار نفر از برنامه های فرهنگی و هنری کیش در تعطیلات نوروز

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۴۶ هزار و ۴۰۹نفر از گردشگران و ساکنان جزیره کیش در طی ۱۵ روز از برنامه های متنوع فرهنگی و هنری نمایشگاه و جشنواره بهارانه ویژه ایام نوروز استقبال کردند.

استقبال بیش از ۴۶هزار نفر از برنامه های فرهنگی و هنری کیش در تعطیلات نوروز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نمایشگاه و جشنواره بهارانه کیش عنوان برنامه ای فرهنگی و هنری بود که با هدف بهره مندی از ظرفیت ها و ایجاد فضایی شاد و مفرح در راستای جذب گردشگران بیشتر و ارائه تولیدات هنرمندان و کار آفرینان کیش در محوطه پارک ساحلی ماهیگیر ، ایستگاه های هنر و خانه فرهنگ و هنر لبخند از 28 اسفند 95 تا 12 فروردین ماه برگزار شد .
    معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد برنامه های متنوع تدارک دیده شده برای ایام نوروز در جشنواره هنری و نمایشگاه نوروزی گفت : در نمایشگاه بهارانه که در 45 غرفه برپا شد ،بانوان کار آفرین به ارائه محصولات هنری خود پرداختند که دراین بازه زمانی در مجموع 16 هزار و 500 نفر از آن بازدید کردند .
    ابراهیم رضوانی افزود : ایستگاه بهارانه کودک با برگزاری 9 کارگاه در پارک ماهیگیر نیز با برگزاری برنامه های متنوع همچون کشیدن نقاشی ، کار با آبرنگ و ساخت کار دستی همراه بود که بیش از 2 هزار کودک از آن استقبال کردند .
    وی به برگزاری جشنواره بازی و سرگرمی با 39 بازی متنوع اشاره کرد و گفت : در طول این مدت یک هزار و 57 نفر از بازی هایی چون پرتاب دارت ، بازی با تفنگ بادی و تیر و کمان لذت بردند .
    معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری مسابقه های مجسمه های ماسه ای در ساحل اسکله تفرحی قدیم را یکی دیگر از برنامه های پر استقبال در این ایام دانست و افزود : یک هزار و 57 نفر از گردشگران و کیشوندان در این مسابقه شرکت داشتند و از جوایز آن بهره مند شدند.
    وی به اجرای برنامه های متنوع هنری در دو ایستگاه ساحل مرجان و محوطه پارک ماهیگیر اشاره کرد و گفت : در این دو ایستگاه برنامه هایی متنوعی چون اجرای موسیقی پاپ و سنتی توسط گروه کیش مهر ، مسابقه برای خانواده ها و کودکان ، برنامه طنز، شعر خوانی برگزار شد که در مجموع دو ایستگاه 17 هزار و 550 نفر از برنامه های آن استفاده کردند .
    رضوانی گفت : برپایی ایستگاه بهارانه کودک در سالن ترانزیت فرودگاه کیش یکی دیگر از برنامه های هنری و فرهنگی در این ایام بود که یک هزار و 527 کودک درطول این ایام از برنامه های این ایستگاه بهره مند شدند .
    معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : اکران فیلم های پر مخاطب جشنواره فیلم فجر سال 95 همچون ' خوب ، بد ، جلف ' ، 'گشت ارشاد 2' ، ' سه بیگانه ' مبارک '،' افسونگر' ، 'هلن ' در خانه فرهنگ و هنر لبخند از برنامه های فرهنگی برای نوروز 96 بود که 3 هزار و 769 نفر از هموطنان این فیلم ها را تماشا کردند.
    وی اضافه کرد : پاتوق ادبی بهارانه 96 و برنامه شعر خوانی از دیگر برنامه های این ایام بود که در طول این بازه زمانی 750 گردشگر و کیشوند از برنامه های ادبی آن بهره مندشدند که در این میان 87 گردشگر شاعر و تعدادی از شاعران جزیره کیش در این غرفه حضور پیدا کردند .
    رضوانی به ایرنا گفت : شعر خوانی ، شاهنامه و حافظ خوانی ، دکلمه ، خواندن شعر به لهجه های محلی ، تفال به دیوان حافظ ،اهدای هدایای فرهنگی همچون کتاب و اشعار خوشنویسی شده توسط هنرمندان کیش و اجرای موسیقی زنده از برنامه های این پاتوق بود.
    غرفه مشاوره خانوادگی و مذهبی و برگزاری نماز جماعت در سطح شهر ، کشتی یونانی ، اسکله تفریحی و کمپ خانوادگی از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای این ایام بود که جمعی از گردشگران و کیشوندان از آن بهره مند شدند.
    نمایشگاه و جشنواره بهارانه نوروز 96 به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه ازاد کیش از 28 اسفند ماه تا 12 فروردین ماه 96 برگزار شد.
    اجرای موسیقی اقوام ، نمایش تن پوش های عروسکی ، اجرای جنگ های شاد، برپایی بازارچه اقوام ایرانی با غرفه های سوغات و صنایع دستی استان های مختلف در باغ راه ایرانی ، اجرای برنامه های طنز ، اجرای نمایش ،نور افشانی ، برپایی کنسرت های شبانه و برگزاری جشنواره همام از دیگر برنامه های متنوعی بود که معاونت گردشگری و امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش برای ایام نوروز برای گردشگران تدارک دیدند.
    جزیره کیش به عنوان یکی از مقاصد پر تردد گردشگری سالانه پذیرای یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی است که آب و هوای مطبوع ، امکانات مناسب ، جاذبه های تفریحی و گردشگری آن سبب شد که بسیاری از هموطنان در تعطیلات نورزی جزیره مرجانی را برای سفر خود انتخاب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت