برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در خوزستان اعلام شد

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان، با اعلام برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان، اظهار داشت: این برنامه ها از ۲۰ تا ۲۶ فروردین برگزار می شود.

برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در خوزستان اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، محمد غدیرزاده، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان، امروز(16 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون هفته هنر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه در بخش هنری کارهای زمین مانده بسیاری داریم که با کمک اصحاب رسانه می توانیم آنها را بازتاب دهیم، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 26 فروردین در استان گرامی داشته می شود.

    وی با اشاره به اینکه بر این اساس برای هر روز یک شعار و نام در نظر گرفته شده که برنامه ها را بر اساس آنها برنامه ریزی کرده ایم، ادامه داد: این هفته 20 فروردین با مراسم غبارروبی مزار شهدای مدافع حرم و قطعه هنرمندان آغاز می شود.

    وی هنر انقلاب و ادبیات _ هنر انقلاب، مقاومت بیداری _ هنر انقلاب، سینما و تئاتر _ هنر انقلاب، ایثار و شهادت و هنر انقلاب، ولایت و رهبری را از جمله اسامی هفته هنر انقلاب اسلامی دانست و افزود: همایش استعدادهای جوان انقلاب با اجرای 6 نمایش مونولوگ و همایش نمایشنامه خوانی انقلاب اسلامی( چهار نمایشنامه) برگزار می شود.

    غدیرزاده، از آغاز مسابقه عکس موبایلی از جلوه های هنر انقلاب اسلامی در اهواز خبر داد و اضافه کرد: پیدا کردن مخاطب برای فعالیت های هنری از دغدغه های هنرمندان است بر این اساس برای این مسابقه علاوه بر اعلام عمومی از دو هنرستان آمنه و خوارزمی ناحیه یک اهواز مذاکره کردیم تا در این رویداد شرکت کنند.

    وی با بیان اینکه با این کار هم هنرمندان نسل جوان را شناسایی و معرفی کردیم و هم اینکه همه آنها با مقوله هنر در بخش های مختلف عکس، نقاشی، فیلم، تئاتر و... آشنایی دارند، تصریح کرد: 600 تا 700 هنرجوی جوان در این دو هنرستان مخاطب هنری داریم.

    وی با اشاره به اینکه علاقه مندان می توانند از سردیس ها، تندیس ها، نقاشی های دیواری هنری که المان های هنر انقلاب اسلامی در آنها به کار رفته و... عکاسی کنند، اذعان داشت: در روز اختتامیه از نفرات اول تا سوم این مسابقه تجلیل می شود و از مجموع کل این آثار دو نمایشگاه در دو هنرستان برپا می شود.

    معاون فرهنگی هنری حوزه هنری خوزستان،افتتاح انجمن های شعر و داستان حوزه هنری خوزستان در محل جدید واقع در خیابان 12 کیانپارس اهواز، گردهمایی هنرمندان شاعر گتوند و اهواز بر مراز شاعر انقلابی قیصر امین پو،  نقد و بررسی کتاب رمان «بود و نابود» اثر سید هاشم حسینی و پخش فیلم های کوتاه و بلند سینمای انقلاب اسلامی، از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

    وی گرامی داشت شهید علی سجادی حسینی کارگردان متعهد سینمای ایران، افتتاح ساختمان اداری حوزه هنری آبادان، غبارروبی مزار شهید سیاح طاهری از هنرمندان شهید مدافع حرم در آبادان، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم در اهواز و آبادان، کارگاه نقد و بررسی آثار نقاشی انقلاب، برگزاری برنامه مشترک بین واحدها در یکی از مساجد اهواز، برگزاری نمایشگاه تجسمی، اجرای نمایش میدانی، شب خاطره و استند آپ کمدی را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

    وی ابراز کرد: در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی که شنبه(26 فروردین) برگزار می شود از هنرمندان برجسته سال 95 که افتخارآفرینان فجر، هنرمندان نمایشی، موسیقی، فیلمساز، شاعر و نویسندگام ادبیات پایداری، چهار پیشکسوت عرصه شعر خوزستان، چهار هنرمندان فیلمساز انقلاب اسلامی تقدری می شود و کتاب «پژوهش موسیقی شوشتر» نوشته کاظم پوره رونمایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت