معاون امور بین‌المللی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی :

ایران مهمان ویژه نمایشگاه بولونیا در سال۲۰۲۰ می شود

عصر نمایشگاه- معاون امور بین‌المللی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی می‌گوید طی جلسه ای با رئیس نمایشگاه کتاب بولونیا، این نمایشگاه آمادگی خود را برای انتخاب ایران به عنون مهمان ویژه اعلام کرده است.

ایران مهمان ویژه نمایشگاه بولونیا در سال۲۰۲۰ می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، غلامرضا نوعی با اعلام این خبر گفت: مهمانان ویژه نمایشگاه بولونیا تا سال 2020 مشخص شده اند؛ از این رو طی جلسه ای که ما با رئیس نمایشگاه بولونیا داشتیم، مقرر شد پیشنهادات خود را مطرح کنیم تا این پیشنهاد بررسی و کشور ایران به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب بولونیا معرفی شود.

    مدیر امور بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی به اقداماتی که در زمینه تبادلات فرهنگی میان ایران و کشورهای دیگر صورت گرفته اشاره و بیان کرد: ما با کشورهایی چون ایتالیا، چین و ژاپن ارتباط برقرار کرده و تاکنون کپی رایت 15 عنوان کتاب ایرانی به ناشران خارجی فروخته شده است.

    نوعی با اشاره به فعالیت تصویرگران ایرانی در این دوره از نمایشگاه کتاب بولونیا گفت: چهار هزار تصویرگر در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده اند. از این میان آثار 75 تصویرگر به کاتالوگ نمایشگاه راه یافته که چهار نفرشان، یعنی نرگس محمدی، راشین خیریه، حسن عامه کن و عرشید شفیعی ایرانی هستند.

    او در پاسخ به این که چرا حضور تصویرگران پررنگ تر از نویسندگان است گفت: بعضی تصویرگران خارجی به غرفه موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران مراجعه و برای همکاری با ناشران ایرانی اعلام آمادگی کردند از سوی دیگر برخی ناشران خارجی، کتاب ها را دیدند و خواستار همکاری با تصویرگران ما بودند چراکه زبان تصویر، برخلاف متن، محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و یک  بان جهانی است. ضمن این که در نمایشگاه کتاب بولونیا هم بخش تصویرگری پررنگ تر است.

    نوعی همچنین بیان کرد: در ایام نمایشگاه کتاب بولونیا با رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا جلسه داشتیم و برنامه های این کشور را به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران مرور کردیم زیرا در نمایشگاه پیش رو، قرار است 15 نویسنده ایتالیایی به ایران بیایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت