مسئول علمی بسیج دانشجویی اصفهان :

دومین نمایشگاه "همت" در اصفهان برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مسئول علمی بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به برپایی نمایشگاه «همت» گفت: دومین دوره از این نمایشگاه ۲۰ اردیبهشت ماه امسال با نمایش صدها طرح دانشجویی و طرح‌هایی که به مرحله نمونه اولیه یا نمونه تجاری رسیده است، پیاده سازی می‌شوند.

دومین نمایشگاه "همت" در اصفهان برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ،محمدجواد نادرالاصلی به فعالیت‌های بسیج دانشجویی اصفهان پیرامون اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: به همت معاونت علمی دانشجویی اصفهان، قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن در حوزه اقتصاد مقاومتی با 4 رویکرد اصلی گفتمان سازی، اتصال توانمندی‌های دانشجویی به صنایع، هدفمندسازی فعالیت‌های دانشجویی و برگزاری دوره‌های آموزشی ایکاب شکل گرفته است.

    وی با بیان اینکه نخستین رویکرد این قرارگاه بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است، افزود: اصلی‌ترین برنامه رویکرد گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته و امسال، دوره آموزش هزار نفره دانشجویان است.

    مسئول علمی بسیج دانشجویی اصفهان با بیان اینکه سال گذشته دوره آموزش هزار نفره دانشجویان برگزار شد، تصریح کرد: حدود 2 هزار دانشجو در سراسر استان از 20 شهرستان و حدود 20 دانشگاه این دوره را برگزار کردند و گزارش این فعالیت به دفتر مقام معظم رهبری تقدیم شد که این برنامه یکی از برنامه‌های تاثیر گذار بود.

    وی گفت: در دوره آموزش هزار نفره دانشجویان انواع عهدنامه‌ها و مطالبی که دانشجویان، متعهد به اجرای اقتصاد مقاومتی شدند از جمله "خرید کالای ایرانی" تنظیم و به امضای دانشجویان رسید، همچنین در این راستا دوره‌های مختلف آموزش تخصص اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌های مختلف برای فرماندهان بسیج دانشجویی، بسیجیان فعال و عادی نیز برگزار شد.

    نادرالاصلی با اشاره به دومین محور قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن که اتصال توانمندی‌های دانشجویی به صنایع است، اشاره و بیان کرد: در این زمینه کم و بیش حمایت‌های مالی وجود دارد اما حمایت اصلی را باید حمایت اتصال توانمندی‌های دانشجویی به صنعت دانست، از این رو مشکلات متعدد کشور به توانمندی‌های مختلف دانشجویان متصل می‌شوند که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در این خصوص را می‌توان برپایی نمایشگاه «همت» دانست.

    مسئول علمی بسیج دانشجویی اصفهان بیان کرد: در نمایشگاه «همت» ظرفیت‌های دانشجویی مشخص می‌شود و صنایع این ظرفیت‌ها را مطالعه می‌کنند و به توانمندی‌های دانشجویان متصل می‌شوند.

    وی با بیان اینکه نخستین دوره نمایشگاه «همت» سال گذشته راه اندازی شد، گفت: دومین دوره از این نمایشگاه 20 اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود که در این نمایشگاه صدها طرح دانشجویی و طرح‌هایی که ایده آن‌ها مشخص شده و به مرحله نمونه اولیه یا نمونه تجاری رسیده است، پیاده سازی می‌شوند.

    نادرالاصلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که بسیج باید "به روز" باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی کشور "اشتغال" و روی آوردن به تولید محصولات کم آب است که در این راستا اقدامات تخصصی در اردوهای جهادی مدنظر قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری اقتصاد مقاومتی در راستای گفتمان سازی و مطالبه‌گری اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: از آن جایی که اقتصاد مقاومتی باید برای هر قشر از جامعه به صورت جداگانه معنا شود، یکی از دلایل طراحی جشنواره فرهنگی هنری اقتصاد مقاومتی همین است که اختتامیه این جشنواره اردیبهشت ماه در دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌شود و امیدواریم صدها اثر خوب دانشجویی به این جشنواره برسد.

    مسئول علمی بسیج دانشجویی اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت جدی در فضای مجازی داریم و کانال «راه نجات» کانال مجازی قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی شهید احمدی روشن است، اضافه کرد: این کانال هزاران عضو دارد و گزارش تمامی اقدامات در بسیج دانشجویی در این کانال ثبت می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت