مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی بیان کرد

نمایش آثار طراحان برتر صنایع دستی در خانه هنرمندان ایران

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی گفت: آثار برگزیده مسابقه بزرگ طراحی صنایع دستی در نمایشگاهی در خانه هنرمندان ایران به نمایش گذاشته می شود.

نمایش آثار طراحان برتر صنایع دستی در خانه هنرمندان ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، علی حاجی شیزری در ارتباط با نحوه گزینش آثار مسابقه بزرگ طراحی صنایع دستی افزود: 24 فروردین، ارزیابی مرحله دوم آثار بر اساس دو گروه اصلی ویژه اصفهان و طراحی صنایع دستی آغاز شده و انتخاب طرح های رسیده به دبیرخانه این مسابقه توسط هیات دوران انجام می گیرد.
    به گفته وی این داوری از روی اصل آثار که همان روز توسط هنرمند یا گروه هنری در اختیار دبیرخانه قرار گرفته انجام می شود و پس از گذراندن این مرحله، آثار برگزیده در نمایشگاهی در خانه هنرمندان به نمایش عمومی گذاشته شده و در نهایت 29 فروردین داوری نهایی انجام خواهد شد.
    مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی ادامه داد: در این مرحله آثار راه یافته به مرحله دوم و حاضر در نمایشگاه توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرارگرفته و برگزیدگان از میان دو گروه ' ویژه اصفهان' و 'طراحی صنایع دستی' شرکت کننده در مسابقه انتخاب خواهد شد.
    وی همچنین اعلام کرد: مراسم اختتامیه این مسابقه بزرگ بی سابقه در خصوص طراحی های نو و تازه در صنایع دستی نیز دوم اردیبهشت با تجلیل از برگزیدگان و اعلام آثار برتر در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.
    حاجی شیزری درباره ضرورت برگزاری مسابقه بزرگ «طراحی و خلاقیت در صنایع دستی معاصر ایران» اظهارکرد: به دلیل اینکه حوزه طراحی و فرم در صنایع دستی دچار مشکل مهمی شده و در این زمینه به تکرار رسیده و در این مسیر از اصالت خود فاصله گرفته سعی کردیم این مسابقه را برگزار کنیم، زیرا آنچه که تولید می‌کنیم، متناسب با سلیقه بازار نیست.
    وی افزود: اگر صنایع دستی پویایی خود را از دست بدهد، بخشی از رشته‌های آن به فراموشی سپرده می‌شود.
    فراخوان این مسابقه بزرگ که از 25 فروردین ماه تا 3 اردیبهشت ماه برگزار می شود در آذرماه سال گذشته به اطلاع هنرمندان و عموم رسانده شد و مهلت دریافت اصل آثار نیز تا فروردین ‌ماه 96 تمدید شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت