با حضور وزرای خارجه ۲ کشور؛

برگزاری نمایشگاه عکس سالروز برقراری روابط دیپلماتیک ترکمنستان و ایران در عشق‌آباد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تاریخی عکس‌های ۲۵ سال برقراری روابط دیپلماتیک بین ترکمنستان و ایران با حضور وزرای خارجه ۲ کشور افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه عکس سالروز برقراری روابط دیپلماتیک ترکمنستان و ایران در عشق‌آباد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، «محمد جواد ظریف» در پایان سفر خود به «عشق‌آباد»، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکسی به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ترکمنستان و ایران به همراه «رشید مرداف» همتای ترکمنی و هیأت همراه خود حضور یافت.

    وزیر خارجه ایران پس از بازدید از نمایشگاه مذکور، در جلسه ویژه‌ای با حضور اساتید و دانشجویان انستیتو روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ترکمنستان بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات سیاسی و اقتصادی و همچنین حفظ صلح و ثبات در منطقه، تأکید کرد.

    ظریف گفت: روابط ایران و ترکمنستان منحصر به 25 سالی نیست که 2 کشور روابط سیاسی و دیپلماتیک دارند بلکه روابطی به عمق تاریخ و مشترکات فراوان فرهنگی، دینی و جغرافیایی است.

    وی ادامه داد: ایران و ترکمنستان 2 کشوری هستند که در منطقه برای ثبات در افغانستان، آرامش در آسیای مرکزی و قفقاز و مقابله با افراط‌گرایی و تروریسم در کنار هم ایستادند.

    وزیر خارجه ایران تصریح کرد: ترکمنستان در روزهای سخت در کنار ما بود و ما هیچ وقت دوستان روزهای سخت خود را فراموش نمی‌کنیم.

    وی تأکید کرد: اطمینان دارم که روابط ایران و ترکمنستان در سال‌های آینده از گذشته سازنده‌تر خواهند شد و شما به عنوان دیپلمات‌های آینده نقش بی‌بدیلی ایفا خواهید کرد.

    رئیس دانشکده روابط بین‌المللی وابسته به وزارت امور خارجه ترکمنستان نیز ضمن عرض خیر مقدم به وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه این مکان کانون تربیت دیپلمات‌های آینده کشور است، گفت: در این دانشکده زبان فارسی نیز تدریس می‌شود.

    وی همچنین در پایان این جلسه یک قالی دستباف ترکمنی به پاس توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات همه جانبه بین عشق‌آباد و «تهران» به ظریف اهدا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت