مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان :

سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم با حضور ۱۴ کشور و میزبانی زنجان

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از برگزاری سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم با حضور ۱۴ کشور از (۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت) در زنجان خبر داد.

سومین جشنواره بین المللی غذای اکو- جاده ابریشم با حضور ۱۴ کشور و میزبانی زنجان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان عصر دیروز(16 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: سومین جشنواره بین المللی غذای کشورهای عضو اکو- جاده ابریشم در زنجان برگزار می شود.

    وی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور نقش اثرگذاری در توسعه گردشگری در استان دارد، خاطرنشان کرد: هدف گذاری این جشنواره تمرکز بر روی یک جاذبه خاص است، چرا که گردشگران در مقصد گردشگری به غذا به عنوان اولویت نخست توجه می کنند.

    این مقام مسوول افزود: غذا در فرهنگ و ملل جایگاه ویژه ای دارد و گردشگران تلاش می کنند تا مزه های جدید را بچشند، همچنین گردش مالی غذا در حوزه گردشگری قابل توجه است.

    رحمتی با بیان اینکه 35 درصد هزینه سفر را غذا تشکیل می دهد، تصریح کرد: برای گردشگری داخلی هم می توان از طریق توجه به غذا اقتصاد گردشگری را متحول کرد.

    وی با بیان اینکه اولین جشنواره غذای اکو در سال 94 همزمان با جشنواره آش اجرا شد، افزود: سال گذشته این جشنواره به صورت مستقل اجرا شد و در تقویم مناسبت های ویژه اکو به ثبت رسید.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: جشنواره از (20 تا 22 اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین اللملی کاسپین برگزار می شود.

    رحمتی به همراهی شهرداری زنجان برای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: پخت انواع غذاهای کشورهای شرکت کننده، معرفی ظرفیت های گردشگری ایران و کشوهای شرکت کننده، اجرای برنامه های آیینی در محل جشنواره، اجرای کارگاه آموزشی پخت غذا از برنامه های محوری این جشنواره می باشد.

    این مقام مسوول با بیان اینکه با دفاتر خدمات گردشگری در ایران برای طراحی پکیج های گردشگری مکاتباتی شده است، گفت: مکاتباتی با دستگاه های اجرایی دستگاه های مدعو انجام شده است.

    وی با اشاره به مشارکت کشورهای لبنان، عراق، ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، پاکستان، چین، سوریه، بلغارستان، ایران، بحرین، فلسطین در این جشنواره اشاره کرد و گفت: 25 غرفه پخت غذا، هشت غرفه تشکل ها، 14 غرفه صنایع دستی و 2 غرفه دمنوش گیاهی در این جشنواره دایر می شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان  در پایان از نمایش صنایع دستی استان های آذربایجان غربی، شرقی، قزوین، زنجان و تهران و غرفه غذا خراسان جنوبی ، ایلام و زنجان در این جشنواره خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت