نمایشگاه کتاب بیروت آغاز به کار کرد

حضور ۱۷۰ ناشر ایرانی

عصر نمایشگاه:پنجاه و نهمین نمایشگاه کتاب بیروت با حضور ۱۷۰ ناشر ایرانی آغاز به کار کرد.

نمایشگاه کتاب بیروت آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، روز گذشته با حضور «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در منطقه البیال بیروت آغاز به کار کرد.

    نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت که نخبگان فرهنگی جهان عرب آن را فراتر از یک نمایشگاه می‌دانند، از سال 1956 میلادی تاکنون در حال برگزاری است و حتی در دوران 15 ساله جنگ داخلی و حملات خونین رژیم صهیونیستی نیز هرگز تعطیل نشده و هر سال در زمان مقرر برگزار شده است. این دوره از نمایشگاه نیز تحت تدابیر شدید امنیتی در حال برگزاری است و نخست وزیر لبنان در مراسم افتتاحیه از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت در شرایط سخت داخلی و خارجی ابراز خرسندی کرد و گفت؛ این نمایشگاه بدون توجه به چالش‌های سیاسی و اقتصادی و تهدیدهای امنیتی برگزار می‌شود.

    رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در غرفه‌ای به مساحت 24 متر مربع به نمایندگی از ناشران ایرانی از جمله گروه انتشارات بین‌المللی الهدی به معرفی و عرضه 170 عنوان از آثار ناشران ایرانی به زبان‌های عربی، فرانسه و انگلیسی می‌پردازد.

    آثار منتخب الهدی با موضوعات هنری، تاریخی، گردشگری، مذهبی جهت ارائه گردآوری شده و همراه با منتخب کاتالوگی به زبان عربی با هدف معرفی و فروش ترجمه آثار تالیفی ناشران گروه انتشارات بین‌المللی الهدی در غرفه جمهوری اسلامی ایران به نمایش درخواهد آمد.

    لبنان و ایران در طول تاریخ از نظر فرهنگی و اعتقادی مشترکات فراوانی داشته و فرهیختگان، هنرمندان و اندیشمندان این سرزمین تبادلات  فرهنگی بسیاری برای خلق آثار مشترک و ماندگار با یکدیگر داشته‌اند، الهدی نیز در این دوره به دنبال یافتن راه‌های همکاری مشترک به ویژه استفاده از صنایع مدرن و رو به رشد چاپ در لبنان خواهد بود. همچنین الهدی برای همکاری‌های آتی خود قرار ملاقات‌هایی را با ناشران و فعالان حوزه فرهنگ لبنان تنظیم کرده، تا بتواند پایه‌های فعالیت‌های مشترک بین‌المللی را در این دوره از نمایشگاه رقم بزند.

    بخش اعظمی از کالاهای فرهنگی ارسالی را آموزش هنرهای سنتی ایرانی مانند تذهیب، طراحی فرش، خوشنویسی و نگارگری، ادبیات تشکیل می‌دهد. تفسیر‌الاحکام، قصص‌القرآنیه، قانون فی‌الطب، مباحث المشرقیه، مبادی فلسفه، فقه المصارف النقود، جواهرالبلاغه از جمله آثار علمی-مذهبی است که می‌تواند زمینه‌های گفت‌وگو و تبادل نظر در آراء مولفان ایرانی و عربی را در میان مخاطبان غرفه به وجود آورد.

    یادآور می‌شود، پنجاه و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت از تاریخ ششم تا نوزدهم آذرماه در لبنان برپا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت