نمایشگاه تخصصی معماری ونیز۲۰۱۶ ؛

معرفی هیات انتخاب و راهبری غرفه ایران در نمایشگاه معماری ونیز ۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- هیات ۷ نفره انتخاب و راهبری غرفه ایران در بی ینال ونیز ۲۰۱۶ معرفی شد.

معرفی هیات انتخاب و راهبری غرفه ایران در نمایشگاه معماری ونیز ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،در ‏پی برگزاری نمایشگاه معماری ایران در سال‏های 2014 (دوسالانه تخصصی معماری) و همچنین 2015 دوسالانه هنر با حضور و نمایش معماری معاصر ایران)، اکنون با همفکری‏ و همکاری جمع بزرگی از اندیشمندان این حوزه در طی جلسات مختلف، حضوری پرقدرت و تاثیرگذار برنامه‏ ریزی شده‏ تا با حداکثر هم‏گرایی بین جامعه معماری کشور در انطباق خلاق با بیانیه و شعار حاکم بر بینال، معماری ایران در رویداد جهانی معماری ونیز سال 2016 شرکت داشته باشد.

    گفتنی است ،در همین راستا وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب شایسته‌ترین طرح پیشنهادی برای طراحی غرفه رسمی ایران در این دوسالانه ، اقدام به اعلام فراخوان عمومی کرده و از کلیه علاقمندان در چارچوب شرایط اعلام ‏شده دعوت به عمل آورده است. این فراخوان در اوایل بهمن ماه سال 94 اطلاع‏رسانی شد. با توجه به موضوع دوسالانه امسال، تاثیرگذاری آن در بین مخاطبان داخلی و بین‏ المللی و رویکردهای کلی حاکم بر آن، ضرورت برخورد میان ‏رشته ‏ای به موضوع غرفه ایران بیش از پیش احساس می‌شود. بر این اساس، تیم داوران علاوه بر دارا‏بودن صلاحیت علمی و تخصصی، به‏روز بودن، رفتار بین‏ المللی و آشنا ‏بودن با موضوع مسابقه در دو حوزه معماری و تخصص‏های وابسته به منظور حداکثر هم‏گرایی جامعه مهندسی و معماری کشور، از هم ‏اندیشی و اجماع تشکل‌های 12گانه موجود در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) و به صورت رأی‏ گیری انتخاب و عهده‏ دار وظیفه راهبری، هدایت و انتخاب طراح غرفه ایران در دوسالانه ونیز شدند.

    همچنین فرهاد احمدی (معمار)، پرویز پیران (جامعه شناس)، محمدرضا حائری (معمار و شهرساز)، علی رفیعی (کارگردان، طراح صحنه)- ( جایگزین آرش بصیرت (پژوهشگر و سردبیر سایت تخصصی معماری و شهرسازی اتووود)- ، رضا دانشمیر (معمار)، رامین صدیقی (هنرمند، موسیقی دان) و فرشاد مهدی ‏زاده (معمار) اعضای این هیئت را تشکیل می‌دهند.

    با توجه به اینکه لیست داوران از طریق انتخابات بین نمایندگان رسمی 12 تشکل مهندسی و معماری کشور و به ترتیب آرا صورت پذیرفت پیش ‏بینی شد که در صورت بروز مشکل برای هر یک از داوران ، نسبت به جایگزینی ایشان با داور بعدی اقدام شود که با توجه به مشکل پیش‏ آمده برای آقای علی رفیعی در بخش داوران غیرمعمار، آرش بصیرت جایگزین او شدند.

    شایان ذکر است ،فرایند مسابقه و انتخاب طرح نهایی غرفه ایران در دو مرحله پیش‏بینی شد؛ بدین ترتیب که مقرر ‏شد پس از رسیدن طرح‌ها و دیدگاه‌ها از طریق فراخوان عمومی، نسبت به گزینش 5 طرح منتخب توسط هیئت داوران به منظور ورود به مرحله دوم مسابقه اقدام شود که با توجه به برنامه زمانی مسابقه و تحویل آثار در روز چهارشنبه 5 اسفند ماه 94، زمان داوری مرحله اول طرح‏ها برای روز شنبه مورخ 8/12/94 پیش‏بینی شده ‏است.

    به گزارش هنر آنلاین ،در مرحله دوم نظارت، مشارکت و هدایت داوران در طرح‌های منتخب به منظور رسیدن به بهترین و کارا‏ترین ایده و طرح پیشنهادی با برنامه ‏ریزی یک جلسه مشترک مابین داوران و منتخبین مرحله اول به منظور ارائه طرح و دریافت نظرات داوران در روز یکشنبه مورخ 9/12/94 به بالاترین سطح خواهد رسید که امید است خروجی این فرآیند و طرح نهایی غرفه ایران در بینال تخصصی معماری ونیز در سال 2016 تصویر مناسب و تاثیرگذاری از معماری ایران را در این رویداد بین‏ المللی به نمایش گذارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت