نمایشگاه کتاب بلخ با ۷۰ هزار عنوان کتاب گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه کتاب به منظور فرار رسیدن هفته ی کتاب و کتاب خوانی از طرف ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ در این ولایت راه اندازی شد.

نمایشگاه کتاب بلخ با ۷۰ هزار عنوان کتاب گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صالح محمد خلق رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ به خبرنگاران گفت: همزمان با به نمایش گذاشتن کتاب ها در این نمایشگاه ، آثار 7 ناشر نیز به معرض دید بازدید کننده ها قرار داده شد.

    رئیس اطلاعات و فرهنگ بلخ با بیان اینکه کسانی که به هر عنوان که نیاز داشته باشند، در این نمایشگاه موجود است، افزود: در این نمایشگاه بیش از 8 کتاب خانه سهم گرفته که 70 هزار عنوان کتاب را به نمایش گذاشته اند.

    صالح محمد خلق با ابراز اینکه در سال 1395 به تعداد 25 جلد کتاب که بیشترشان در بخش ادبی بوده؛ به نشر رسیده است، گفت: "فرهنگ مطالعه نسبت به سال های قبل در بین جوانان بیشتر شده است. آماری که از کتاب خانه عامه ولایت بلخ دریافت کردیم فرهنگ مطالعه کم کم در بین جوانان و محصلین جا افتاده است".

    نامبرده افزود: در ولایت بلخ بیش از 60 کتاب خانه وجود دارد که بیشترین این کتاب خانه ها مربوط به مراکز آموزشی و موسسات غیر دولتی و دانشگاه ها می باشند.

    وی بیان داشت: در سال جاری بخاطر تشویق دانش آموزان به خواندن کتاب، وزارت اطلاعات و فرهنگ طرح جدیدی را روی دست گرفته تا در هفته دو روز، کتاب خانه سیار را در مکاتب ولایت بلخ راه اندازی کند.

    مسئول ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ هم چنان علاوه نمود: در سال گذشته یک کتاب خانه مخصوص را برای کودکان در این ولایت افتتاح نمودیم تا کودکان فرهنگ مطالعه را از کوچکی بیاموزند.

    از سوی هم شماری از جوانان که در این نمایشگاه آمده اند، می گویند: اگر ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ، چنین نمایشگاه ها را در این ولایت بیشتر راه اندازی نماید, جوانان علاقه بیشتر به خواندن کتاب پیدا خواهند کرد.

    آنان می گویند فرهنگ کتاب خوانی در ولایت بلخ نسبت به دیگر ولایت های همجوار در بین جوانان رنگین تر می باشد.

    این نمایشگاه کتاب در ولایت بلخ در حالی گشایش می یابد که به گفته ی کارشناسان امور تربیتی، سطح مطالعه در افغانستان بسیار کم بوده و دانشجویان و جوانان کشور نسبت به دیگر کشورها، وقت کمتری را برای مطالعه صرف می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت