در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی «اوز.اکسپو.مرکز» ؛

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی «اوز.اکسپو.مرکز» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از فارس ، بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی «اوز.اکسپو.مرکز» شهر «تاشکند» آغاز به کار کرد.

    در این نمایشگاه 400 شرکت از کشورهای اتریش، افغانستان، انگلستان، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، اندونزی، قزاقستان، آذربایجان، لهستان، روسیه، سنگاپور، ترکیه، اوکراین، فرانسه، چین، هلند، چک، سوئیس و ازبکستان حضور دارند.

    «غلام‌جان ابراهیم‌اف» معاون نخست وزیر ازبکستان در همایشی که در چارچوب این نمایشگاه برگزار شد، گفت: حوزه نفت و گاز یکی از مهمترین بخش‌های اقتصاد این کشور است و بدین دلیل هر سال شرکت‌های بزرگ خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

    «علیشیر سلطان‌اف» رئیس شرکت ملی «ازبک نفت و گاز» نیز در این مراسم گفت: ازبکستان برنامه‌ریزی می‌کند تا سال 2021 میلادی به بخش نفت و گاز معادل 30 میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شود.

    سلطان‌اف اظهار داشت: برنامه افزایش تولیدات صادراتی ساخته شده بر پایه تبدیل هیدروکربورها برای سال‌های 2016 و 2020 میلادی شامل 78 طرح مدرنیزه و بازسازی فنی تولیدات نفت و گاز است.

    وی افزود: بر اساس آمارها، رشد کلی استخراج گاز طبیعی در ازبکستان در سال 2022 میلادی 53 میلیارد و 500 میلیون مکعب، یک میلیون و 100 هزار تن کندنسات گاز و یک میلیون و 900 هزار تن نفت را تشکیل خواهد کرد.

    رئیس شرکت ملی ازبک نفت و گاز گفت: در برنامه افزایش استخراج هیدروکربورها در ازبکستان که برای سال‌های 2017 و 2021 میلادی تصویب شده حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه 3 میلیارد و 900 میلیون دلار برآورد می‌شود.

    ازبکستان از لحاظ استخراج گاز طبیعی مقام دوم را در بین کشورهای مشترک المنافع دارد و یکی از 10 کشور استخراج کننده گاز طبیعی در جهان می‌باشد.

    این جمهوری آسیای مرکزی سالانه نزدیک به 60 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید و بخشی از آن را به چین و روسیه صادر می‌کند.

    بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز ازبکستان توسط شرکت نمایشگاهی بین‌المللی «ITE» با همکاری وزارت اقتصاد و بازرگانی ازبکستان، شرکت ملی«ازبک نفت و گاز، شهرداری تاشکند و اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان برگزار می‌شود و تا 19 می برابر با 29 اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت