رایزنی برای مکان برپایی نمایشگاه کتاب سال ۹۵ به کجا رسید؟

فقط ۴ ماه مانده!

عصر نمایشگاه:بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می شود ولی با توجه به اینکه تنها ۴ ماه زمان باقی است اما همچنان مکان نمایشگاه قطعی اعلام نشده است.

رایزنی برای مکان برپایی نمایشگاه کتاب سال ۹۵ به کجا رسید؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از فارس، بر اساس آنچه اعلام شده بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 15تا  25اردیبهشت 1395 برگزار خواهد شد.

    با توجه به زمان اعلام شده تنها 4 ماه تا برگزاری این رخداد فرهنگی زمان باقی است ولی همچنان مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران قطعی نشده است.

    با توجه به اینکه مصلای امام خمینی تا سال‌های گذشته میزبان بود و باید برنامه‌های نمایشگاهی خود را قطعی کند به نظر می‌رسد مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید هرچه سریع‌تر مکان برگزاری بیست و نهمین دوره را قطعی اعلام کنند.

    هرچند فراز و فرودهایی در برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی وجود دارد و بر همان اساس بود که شهردار تهران پیرامون برگزاری دوره آتی نمایشگاه کتاب در آئین پایانی دوره گذشته گفت: از وزیر ارشاد خواهش می‌کنم و قول می‌دهیم سال آینده دوره بیست و نهم نمایشگاه کتاب تهران را در تپه‌های عباس‌آباد برپا کنیم تا 130 هزار متر فضای استاندارد را در یک فضای زیبا و متنوع برگزار کنیم.

    قالیباف گفته بود: امروز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب با شرایط خوبی در شرف افتتاح است، اساس نمایشگاه آفتاب با دید اینکه بتوانیم نمایشگاه بین‌المللی کتاب و رونق در بازار کتاب داشته باشیم ساخته شده و بیش از 700 میلیارد سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است و به درستی آنجا نمایشگاه دائمی است که شرایط آن نیز نهایی شده است.

    وی در ادامه افزود: فضاهای باز و بسته نمایشگاه دائمی کتاب را می‌توانیم در این مکان به صورت حتی فصلی تا دو برابر نیز افزایش دهیم. این نمایشگاه با فضای 65 هزار مربع با استاندارد قرن بیست و یکم ساخته شده که در شأن فرهنگ و موضوعات قلم و اندیشه است.

    اما با توجه به این سخنان هنوز محل برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 95 قطعی نشده ولی همه احتمال‌ها بازهم به مصلای امام خمینی ختم می‌شود.

    در این راستا علی اکبر اشعری سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران پیرامون محل برپایی آن در سال95 به خبرنگار فارس گفت: به شکل قطعی هنوز اعلام نشده است که نمایشگاه کتاب 95 در مصلا خواهد بود، در حال حاضر آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آقای قالیباف شهردار تهران در حال گفت‌وگو هستند تا مکان مشخص شود و پیشنهادات نهایی در شورای سیاستگذاری نهایی شود.

    وی در پاسخ به اینکه تنها 4 ماه زمان تا آغاز نمایشگاه کتاب باقی است آیا در این مدت اندک می‌توان تصمیمی جز مصلا داشت افزود: به هرحال باید تکلیف مکان نمایشگاه هرچه زودتر مشخص شود مصلا نیز باید تقویم نمایشگاهی خود را ببندد از این رو بزودی تکلیف این موضوع روشن می‌شود.

    این گزارش اضافه می‌کند: احتمالا تعلل در اعلام مکان برگزاری نمایشگاه به واسطه هزینه مصلای امام خمینی است چرا که میزان اجاره مصلی برای ده روز نمایشگاه بیست و هفتم کتاب تهران، سه میلیارد تومان برای وزارت ارشاد هزینه داشت، که باعث شد مسئولان ارشاد در تنگناهای مالی قرار گیرند، البته در نمایشگاه بیست و ششم مبلغ اجاره حدود 1.5 میلیارد بوده است. همچنین هزینه غرفه‌های اغذیه فروشی نیز برای مصلی حدود سه میلیارد عایدی داشت.

    برای بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم صحبت از کمبود بودجه شد اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که میزان اجاره بهای مصلا برای 10 روز نمایشگاه کتاب 4 میلیارد تومان بوده است. باید دید مسئولان وزارت ارشاد برای دوره بیست و نهم قادر به پرداخت بیش از 4 میلیارد خواهند بود؟

    گفتنی است، با توجه به اینکه نمایشگاه کتاب مخاطبان فراوان دارد سهولت در دسترسی به محل نمایشگاه و دیر موارد باید مدنظر قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت