رئیس انجمن اسلامی دانشگاه نیوکاسل بیان کرد

بازدید ۴ هزار دانشجوی غیرمسلمان از نمایشگاه اسلامی «نیوکاسل»

عصر نمایشگاه- نمایشگاه سالانه «اسلام حقیقی را کشف کن» که به همت انجمن اسلامی دانشگاه «نیوکاسل»(شمال شرق انگلیس) برگزار شد؛ مورد استقبال چشمگیر دانشجویان غیرمسلمان قرار گرفت.

بازدید ۴ هزار دانشجوی غیرمسلمان از نمایشگاه اسلامی «نیوکاسل»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، نمایشگاه «اسلام حقیقی را کشف کن» هرساله به همت انجمن اسلامی دانشگاه «نیوکاسل» انگلیس برگزار می‌شود.

    این نمایشگاه با حضور دانشجویان غیرمسلمان از انگلیس و دیگر کشورها به مدت یک هفته برگزار شد و روز جمعه، 7 اسفندماه، به کار خود پایان داد.

    نمایشگاه «اسلام حقیقی را کشف کن» با سازماندهی بسیار خوبی که طی سالیان گذشته داشته، برای بسیاری از دانشجویان غیرمسلمان یک فعالیت فرهنگی شناخته شده است؛ بنابراین بازدیدکنندگان زیادی از سایر کشورها عازم نیوکاسل می‌شوند.

    «موسی الغامدی»، رئیس انجمن اسلامی دانشگاه نیوکاسل، در این باره گفت: برگزاری نمایشگاه «اسلام حقیقی را کشف کن» طی سالیان گذشته موفقیت‌آمیز بوده و در این دوره نیز با تلاش دانشجویان نخبه شرکت‌کننده، همانند دوره‌های گذشته به‌صورت موفقیت‌آمیزی برگزار شد.

    وی استقبال از این نمایشگاه اسلامی را بی‌نظیر خواند و گفت: بیش از 4 هزار نفر از این نمایشگاه سالانه که فقط به مدت یک هفته برگزار شد، بازدید کردند.

    الغامدی درباره اهداف نمایشگاه تصریح کرد: این نمایشگاه یک اقدام تبلیغاتی برای معرفی اسلام ناب و تصحیح تصورات نادرست شکل‌گرفته نسبت به دین مبین اسلام و مسلمانان است.

    به گفته وی، در این نمایشگاه به غیر مسلمانان گفته می‌شود که اسلام دین صلح و مهربانی است.

    الغامدی در ادامه افزود: در این نمایشگاه برخی کتاب‌هایی که به تصحیح تصورات نادرست از اسلام کمک می‌کند، نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

    وی در ادامه اظهار داشت: در نمایشگاه «اسلام حقیقی را کشف کن» نخبگانی شرکت دارند که وظیفه گفت‌‌وگو با بازدیدکنندگان را بر عهده دارند که با حضور در محل نمایشگاه به سؤالات بازدیدکنندگان درباره اسلام و اصل توحید پاسخ می‌دهند.

    الغامدی به یک اتفاق جالب که در نمایشگاه اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: کشیشی برای انجام فعالیت‌های «تبشیری»(تبلیغ آیین مسیحیت) و اقناع دانشجویان به این که حضرت عیسی(ع) همان خداوند است، وارد نمایشگاه شد.

    وی افزود: برخی نخبگان حاضر در این نمایشگاه که وظیفه گفت‌وگو با بازدیدکنندگان را داشتند، با وی به بحث و گفت‌وگو پرداختند که این بحث‌ها به نتیجه جالبی منجر شد. این کشیش پس از شنیدن سخنان دانشجویان مسلمان در این که مسیحیت دین کاملی است دچار شک و تردید شد، اما اعلام کرد که همچنان مسیحی خواهد ماند.

    لازم به ذکر است، نمایشگاه سالانه «اسلام حقیقی را کشف کن»، روز جمعه، پس از یک هفته فعالیت، به کار خود پایان داد. این نمایشگاه برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع بسیاری را برگزار کرد که مورد استقبال بی‌نظیر دانشجویان غیرمسلمان انگلیسی قرار گرفتند.

    گفتنی است ،بر اساس آمار رئیس انجمن اسلامی دانشگاه نیوکاسل، این نمایشگاه بیش از 4 هزار بازدیدکننده داشته است.

    به گزارش ایکنا ،نمایشگاه «اسلام حقیقی را کشف کن» دارای 4 بخش «دین اسلام»، «فرهنگ اسلام»، «رسم‌الخط عربی» و «زن در اسلام» بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت