مصلای تهران مهیای میزبانی نمایشگاه قرآن کریم

عصر نمایشگاه- بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از فردا (دوشنبه ۸ خردادمان) در مصلای تهران آغاز به کار می‌کند و هر غروب تا نیمه‌شب، میزبان روزه‌داران و علاقه‌مندان می‌شود.

مصلای تهران مهیای میزبانی نمایشگاه قرآن کریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  فرهنگی آنا، به اذعان شرکت کنندگان نمایشگاه قرآن در ادوار گذشته، برپایی این رویداد قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان، یکی از شیرین‌ترین اتفاق‌ها در حوزه فرهنگ اسلامی-ایرانی به شمار می‌آید.
    حضور از ساعاتی پیش از اذان مغرب و افطار در مصلای تهران، بازدید از محصولات و خدمات قرآنی، استفاده از بازارچه‌های عفاف و حجاب و نشر کتاب‌های قرآنی، از جاذبه‌های نمایشگاه قرآن به شمار می‌آید که البته ویژه‌برنامه‌های مختلفی مانند نمایش فیلم، اجرای تئاتر و... نیز به آن اضافه می‌شود.

    در مجموع نمایشگاه قرآن کریم که امسال به بیست‌وپنجمین دوره از برگزاری آن رسیده‌ایم، با اتکا به موقعیت مناسب مصلای تهران، فضای روحانی و لذت‌بخشی را همه ساله برای روزه‌داران و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآنی فراهم می‌کند؛ تا جایی که بسیاری از بازدیدکنندگان، همه‌ساله از آن استقبال می‌کنند و بعضا روزهای متوالی را در هر دوره، به نمایشگاه می‌آیند.
    مطابق با اخبار، این روزها مسئولان و برگزار کنندگان این دوره از نمایشگاه که به تایید حجت‌الاسلام حشمتی؛ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و رئیس نمایشگاه قرآن کریم، تعداد شان به حدود 50 سازمان و وزارت‌خانه می‌رسد، مشغول آماده‌سازی‌ بخش‌ها، ایجاد غرفه‌ها و جانمایی آن‌ها هستند؛ تلاش‌هایی که حالا در فاصله یک روز مانده به افتتاحیه، به اوج خود رسیده است:
    شب شعر قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
    با تاکید بر اینکه شعر قرآنی می‌تواند ادبیات فخر ایرانی را ارتقاء بخشد، برنامه شب شعر قرآنی با حضور شاعران حوزوی در صورت فراهم شدن امکانات موردنیاز در این دوره از نمایشگاه قرآن برگزار می شود.
    همچنین مانند سال‌های گذشته بخش پرطرفدار و کارآمد مشاوره با حضور کارشناسان مرد و زن، در میزهای ازدواج، خانواده، کودک، احکام و فرقه‌های نوظهور به انجام مشاوره خواهند پرداخت. در این دوره از نمایشگاه دو میز جدید با موضوعات دعا و حدیث به این بخش افزوده خواهد شد که در زمینه شناخت دعای صحیح و حدیث مستند راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.
    ‌این بخش از نمایشگاه همچون دوره‌های گذشته، امسال هم با برپایی غرفه ویژه آستان مقدس، میزبان یکی از آستان‌ها و اعتاب مقدس کشور خواهد بود.
    با توجه به اینکه حوزه علمیه قم، میزبان طلابی از حدود یکصد کشور جهان است، غرفه‌ای ویژه با عنوان طلاب غیرایرانی دایر خواهد شد که طلاب به ارائه آثار، مقالات و معرفی ظرفیت‌های مسلمانان در کشورهای خود می‌پردازند.
    برنامه‌ای با عنوان «فقه استقلال» نیز با هدف بررسی سیر تحول و پیشرفت تاریخی فقه مستقل شیعه در بخش حوزوی این دوره از نمایشگاه قرآن پیش‌بینی شده است.
    رونمایی از آثار مکتوب و نرم‌افزاری حوزوی در نمایشگاه قرآن
    بخش حوزوی نمایشگاه قرآن با هدف آگاهی ‌بخشیدن به فرهیختگان، نخبگان، مراکز و عموم قرآن‌‌‌دوستان از استعدادها و توانایی‌های بالقوه حوزویان و همچنین اهتمام به حرکت‌های سازمان‌یافته و طرح‌های نو و به‌روز و فراهم‌آوری زمینه تقویت ارتباط مراکز حوزوی با سطوح مختلف مردم و جامعه خصوصا فرهیختگان، برنامه‌هایی را در مدت برپایی نمایشگاه قرآن درنظر گرفته است.
    در این بخش در فضایی بالغ بر ٧٥۰ متر مربع، حدود ٣۰ موسسه، مرکز و نهاد حوزوی مشارکت فعال خواهند داشت و هر کدام از مراکز بر حسب سیاست‌ها و خطمشی‌های اتخاذ شده برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند که از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به ارائه آثار برتر در قالب‌های مکتوب، نرم‌افزاری و اپلیکیشن موبایل، ٥ برنامه رونمایی از کتاب، نرم‌افزار و سایت و میزگردهای تخصصی و پژوهشی در هر روز اشاره کرد. در این میزگردها آخرین مسائل روز قرآنی با حضور اساتید و کارشناسان صاحب‌نام و چهره‌های نام‌آشنای ملی و بین‌المللی بررسی و آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ارائه می‌شود.
    همچنین در بخش دیگری از برنامه‌های کمیته حوزوی نمایشگاه قرآن، آثار روحانیون هنرمند در قالب‌های مختلف هنری عرضه و مسابقاتی فراگیر هم در خلال برنامه‌ها پیش‌بینی شده است.
    با همکاری دانشگاه شریف 20 نرم افزار فاخر قرآنی رونمایی می‌شود
    علی اکبر شیرکوند، مدیر بخش رسانه های دیجیتال بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تشریح برنامه های این بخش در ایام برگزاری نمایشگاه گفت: با توجه به آنکه حدود ١٢۰۰ متر از فضای نمایشگاه به این بخش اختصاص یافته است حضور ٣٥ غرفه از موسسات و شرکت های فعال در حوزه قرآنی را در نمایشگاه خواهیم داشت.
    او در ادامه از رونمایی ٢۰ نرم افزار فاخر قرآنی برای نخستین بار در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: این نرم افزارها برای نخستین بار در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند و طراحان آن، نمایشگاه قرآن را برای رونمایی انتخاب کرده اند.
    شیرکوند همچنین با اشاره به اجرای برنامه ماراتن تولید محتوای دیجیتال اسلامی تصریح کرد: این ماراتن با حضور ٣۰ گروه سه تا چهار نفره با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد و گروه ها طی هفت ساعت به تولید محتوا خواهند پرداخت.
    برگزاری کارگاه آموزش نقاشی دیجیتال کودک با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی در ٥ شب از دیگر برنامه های این بخش است که شیرکوند به آن اشاره کرد و ادامه داد: طی این کارگاه آموزشی، کودکان شرکت کننده آموزش‌های لازم برای انجام نقاشی دیجیتال را آموزش می‌بینند و در نهایت به ٣ نفر اول جوایزی اختصاص داده خواهد شد.
    مدیر بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه بیست و پنجم با اشاره به امکان خرید از سامانه فروش اینترنتی کالاهای فرهنگی نمایشگاه قرآن گفت: تعداد سه هزار عنوان CD و کتاب در این سامانه با تخفیف ٤۰ درصدی ارائه شده است که علاقه مندان با انتخاب آنها می توانند محصول را تحویل بگیرند.
    وی با اشاره به شناسایی ٥۰۰ کتابخانه محروم در سطح کشور به تفکیک استان ها و بارگذاری آن در این سامانه خاطرنشان کرد: همچنین علاقه مندان داخل و خارج از کشور می توانند با خرید کتاب و نرم افزار از این سامانه، خریدهای خود را به این کتابخانه ها ارسال کنند و بعد از گذشت یک هفته تا ده روز تماس گرفته و اعلام وصول کنند.


    افزایش ساعت کار مترو همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن
    عباس نظری راد، مدیر کمیته نهادها و مؤسسات دولتی گفت: به منظور رفاه حال بازدیدکنندگان با مذاکراتی که با مترو تهران صورت گرفت ساعت کاری حرکت مترو از مصلی تهران تا ساعت ٢٤ افزایش پیدا کرد.
    وی افزود: نیمی از ساعات نمایشگاه بعد از اذان مغرب است و رفت و آمد در این ساعات با مترو به ویژه برای خانواده‌ها سهل‌تر خواهد بود به همین دلیل برای آنکه بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند در تمام ساعات برگزاری نمایشگاه از آن بهره گیرند ساعت کاری مترو افزایش پیدا کرد.
    مدیر کمیته نهادها و مؤسسات دولتی اضافه کرد: ساعت کاری حرکت مترو ٢٢:٣۰ بود که از روز هشتم خرداد زمان آن تا ساعت ٢٤ افزایش خواهد داشت. همچنین دیگر سامانه‌های خدمت رسانی به حمل و نقل شهری همچون اتوبوس رانی و سامانه‌های آنلاین درخواست خودرو نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان خدماتی را ارائه کرده‌اند.
    تخفیف ویژه اسنپ، تپسی و کارپینو به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن
    امسال برای نخستین بار با همکاری برندهای معروف سامانه درخواست آنلاین خودرو در ایران، رفت‌وآمد به محل برگزاری این رویداد تسهیل شده است. چنانکه با همکاری اسنپ، TAP٣۰ و کارپینو علاقه‌مندان به حضور در نمایشگاه قرآن می‌توانند با کد تخفیف mosala از 30٪ تخفیف ویژه برای مراجعه یا بازگشت به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم استفاده کنند.
    بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می توانند با انتخاب مصلای تهران به عنوان مبدا یا مقصد سفر خود از این تخفیف بهره‌مند شوند. این تسهیلات برای بازدیدکنندگان استان تهران و البرز در نظر گرفته شده است تا دشواری حمل‌ونقل درون‌شهری برای روزه‌داران تسهیل و حضور در نمایشگاه قرآن برای‌ آنها ساده‌تر شود.
    اسنپ، اولین و بزرگ‌ترین سامانه درخواست آنلاین خودرو در ایران، کارپینو اپلیکیشن تاکسی اینترنتی مورد تأیید تاکسیرانی و تپسی (TAP٣۰) سامانه هوشمند درخواست تاکسی است. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن های موبایلی که قابل استفاده در برنامه اندروید و IOS هستند، می توانند تمامی رانندگان اطرافتشان را ‌بینید. فقط کافیست مبدا و مقصد را مشخص کرده و سفر خود را درخواست دهند. هزینه سفر نیز به صورت آنلاین و پرداخت حضوری امکان‌پذیر است.
    نمایشگاه قرآن با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود
    با حضور دکتر رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد و ریاست نمایشگاه و جمعی از مدیران کشوری و لشکری، هنرمندان و اصحاب رسانه روز دوشنبه هشتم خرداد ساعت ١٨ در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) افتتاح می‌شود.
    بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن امسال به صورت همزمان در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار می‌شود. تاکنون 297 ناشر برای حضور در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 281 ناشر از ایران و 16 ناشر نیز از کشورهای ترکیه، عراق، لبنان و سوریه هستند.
    بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت