رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خبر داد

برگزاری نمایشگاه تجهیزات آبیاری تحت فشار در آبپخش

عصر نمایشگاه- رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از برگزاری نمایشگاه لوله، اتصالات و تجهیزات آبیاری تحت فشار استان بوشهر در آبپخش خبر داد.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات آبیاری تحت فشار در آبپخش
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،محمداسماعیل شفیعی اظهار داشت: اجرای طرح‌های نوین در راستای توسعه کشاورزی آبپخش از رویکردهایی است که طی سال‌های اخیر با جدیت به آن توجه داشته‌ایم.

    وی افزود: آبیاری یکی از مهم‌ترین نیازهای کشاورزی است که در میزان و کیفیت تولیدات کشاورزی تاثیرگذار است و با توجه به خشکسالی سنوات اخیر در سطح کشور استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

    رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی پایلوت 170 هکتاری آبیاری تحت فشار در آبپخش نیز از طرح‌های ارزشمندی است که با پیگیری مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و مدیران ارشد استان در آبپخش آغاز شده است.

    شفیعی بیان داشت: این طرح که با اعتبار 45 میلیارد ریال اجرایی می‌شود، طول دوره آبیاری را از شش ماه به سه روز و راندمان بهره‌برداری از منابع آبی را از 30 به 85 درصد افزایش می‌دهد و به همین جهت است که به منزله تحولی عظیم در کشاورزی استان از آن یاد می‌شود.

    وی اضافه کرد: با توجه به مزایای سیستم آبیاری تحت فشار نسبت به شیوه‌های سنتی و غرقابی یقینا با اجرای این طرح کمیت و کیفیت تولید خرما در منطقه آبپخش افزایشی چشمگیر خواهد داشت.

    این مسئول اذعان داشت: برگزاری نمایشگاه لوله، اتصالات و تجهیزات آبیاری تحت فشار استان بوشهر در شهر آبپخش از اقدامات ارزشمندی است که سبب آشنایی کشاورزان با مزیت‌ها و ضرورت‌های استفاده از شیوه آبیاری تحت فشار می‌شود.

    رئیس جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز از 12 اسفندماه فعالیت خود را شروع می‌کند و تا کنون 12 شرکت تخصصی عرضه تجهیزات آبیاری کشاورزی و آبیاری تحت فشار برای مشارکت در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

    شفیعی ابراز داشت: هم‌اکنون آمادگی کامل برای میزبانی از سایر شرکت‌های فعال در زمینه تولید و عرضه تجهیزات آبیاری کشاورزی و ارائه دهنده سیستم‌های نوین آبیاری را داریم و ایشان می‌توانند با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان در این نمایشگاه حاضر شوند.

    وی افزود: این نمایشگاه به منظور آشنایی کشاورزان با سیستم‌های نوین آبیاری برگزار می‌شود و امیدواریم کشاورزان استان و دشتستان حضوری گسترده و پرشور در این نمایشگاه کاربردی داشته باشند.

    رئیس جهاد کشاورزی آبپخش تصریح کرد: نیاز فعلی و آتی کشاورزی استان بوشهر به منابع آبی و کمبود منابع آبی ناشی از خشکسالی‌های متمادی هر روز بر ضرورت آشنایی بیشتر کشاورزان با شیوه‌های نوین آبیاری می‌افزاید.

    به گزارش فارس ،شفیعی بیان داشت: استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری یکی از رویکردهای مهم در جهت خودکفایی کشور در تامین مواد و مایحتاج غذایی مورد نیاز است و کشاورزان و بهره‌برداران حوزه کشاورزی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت