نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، ضرورت و لوازم تهران

عصر نمایشگاه- در حالی که امسال هم روند افزایشی برگزاری نمایشگاه های خودرو و قطعات همچون سال های گذشته تداوم دارد و به ۳۳ نمایشگاه در سراسر کشور افزون شده، پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک و سنگین) و ماشین آلات تهران در فضایی کاملا حرفه ای و با گروه های کالایی مرتبط و منطبق بر استاندارد های نمایشگاهی تا یک ماه آینده در محل نمایشگاه های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، ضرورت و لوازم تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، حال سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که چه ضرورتی به برگزاری این تعداد نمایشگاه در کنار هم وجود دارد؟ در این زمینه می توان به این نکات توجه کرد:
    1) اگر هدف از نمایشگاه و برگزاری آن کسب درآمد توسط برگزارکنندگان آن باشد، ماهیت و نتایج آن در تضاد با تعریف و کارکرد نمایشگاه است. این در حالی است که پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک و سنگین) و ماشین آلات تهران توسط اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو وماشین آلات تهران و زیرنظر شورای عالی نمایشگاه های اتحادیه برگزار می شود و هیچ گونه هدفی برای درآمدزایی در آن متصور نبوده، زیرا مطابق با قانون نظام صنفی هرگونه درآمدی از این طریق برای اتحادیه ممنوع است. بر این اساس وجوه دریافتی از غرفه گذاران صرف تقویت این نمایشگاه و اهداف صنفی آن خواهد شد.
    2) پیگیری اهداف صنفی و ایجاد تعامل بهتر میان فعالان این حوزه از دیگر اهداف این نمایشگاه است که خوشبختانه توانسته در چهار دوره گذشته اعتمادسازی لازم را در این زمینه ایجاد کند و حضور پررنگ هر ساله و موثر فعالان حوزه تولید، توزیع، واردات و صادرات و ارائه خدمات خودرو گواه خوبی بر این مدعاست.
    3) در راستای این هدف بوده که نمایشگاه به صورت تخصصی برگزار شده و دارای بزرگترین گروه کالایی از خودروهای سبک، نیمه سنگین، سنگین، ماشین آلات و قطعات منفرده بوده و توانسته است انسجام و ارتباط خوبی میان اعضای فعال صنف و صنعت خوردو اعم از تولید، تامین، توزیع و ارائه دهندگان خدمات خودرو برقرار کند.
    4) از سوی دیگر چنانچه کسب درآمد از اهداف اولیه برگزارکننده باشد، بطور طبیعی با سهل گیری برگزارکننده و بعضی اوقات ورود به کالاها و صنوف غیرمرتبط یا با کمترین ارتباط نمایشگاه هویت اصلی خود را از دست می دهد. این در حالی است که در پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک و سنگین) و ماشین آلات تهران با دقت تمام از ورود و عرضه قطعات کم کیفیت، بی کیفیت، تقلبی و حتی قاچاق که منجر به کسر اعتبار صنف می شود جلوگیری شده و حتی الامکان از ورود مشاغل غیرمرتبط با صنف ممانعت به عمل می آید.
    5) برگزارکنندگان این نمایشگاه اهداف بالاتری نیز در این زمینه مدنظر دارند که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: کوتاه و کارآمدسازی زنجیره تامین، توزیع و خدمات در حوزه خودرو و ماشین آلات، حفظ سرمایه های فعالان صنف با جلوگیری از انباشت کالا و معاملات بیش از اندازه درون صنفی، ایجاد ارتباط مستحکم میان خریداران و فروشندگان قطعات خودرو و گروه های تولیدی، ارائه توانمندی های گسترده فعالان صنفی برای واسپاری نقش های غیرحاکمیتی به صنف قطعات خودرو، دفاع از حقوق صنفی و تلاش برای رفع مشکلات عدیده فعالان این صنف و آموزش و بسیاری از نیازهای دیگر صنف و مصرف کنندگان نهایی که مغفول در هیاهوی نمایشگاه های متعدد هستند.
    به نظر می رسد پیشرفت کمی و کیفی نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و ماشین آلات تهران در سال های گذشته نوید برگزاری پرقدرت در دوره پنجم آن را می دهد که با حضور پرنشاط همه فعالان این صنف و حوزه های مرتبط می تواند هرچه بهتر به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند.
    پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک و سنگین) و ماشین آلات تهران دهم تا چهاردهم تیرماه آینده به میزبانی برج میلاد برگزار می شود.
    ----------------------------------
    ** مجری پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک و سنگین) و ماشین آلات تهران
    برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
    @IRNAeco
    https://t.me/irnaeco

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت