بازدید آیت الله ملک حسینی از نمایشگاه بین المللی کتاب استان فارس

عصر نمایشگاه:آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر مدرسه خان شیراز شامگاه شنبه از نمایشگاه بین المللی کتاب در محل نمایشگاههای دائمی شیراز بازدید کرد.

بازدید آیت الله ملک حسینی از نمایشگاه بین المللی کتاب استان فارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل ازایرنا ، آیت الله ملک حسینی در ارزیابی این نمایشگاه حضور ناشران مختلف و نیز انبوهی تازه های کتاب و مهم تر از آن حضور فعال 40 ناشر شیرازی در کنار سایر ناشران داخلی و خارجی را از نقاط قوت این نمایشگاه برشمرد.
    عضو خبرگان رهبری ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران وی و دیگر دست اندرکارران این اقدام ارزشمند فرهنگی افزود: بدون شک هر چه که بتوانیم در راستای کتاب و کتابخوانی و مانوس کردن جامعه با عامل جهل ستیز گام برداریم به همان میزان در آگاهی بخشی مردم و نظم پذیری جامعه موفق خواهیم بود.
    نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در آین رونمایی از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نفیسی که در نمایشگاه یزرگ کتاب فارس انجام شد گفت: کتاب بهره گیری انسان از تجربیات گذشته است که باید همواره از آن استفاده کرد.
    آیت الله ملک حسینی در آیین رونمایی این دوکتاب ارزشمند با ترجمه جواد بیابانکی ، بیان داشت: نهج البلاغه برادر قرآن و ترجمان قرآن کریم است و اگر نهج البلاغه نبود همچنان گنج قرآن بسته بود.
    نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مقام انسان نیز گفت: خود انسان بالاترین کتاب و انتشار کتاب تبدیل انسان به یک اثر ماندگار است و کتاب بهره گیری انسان از تجربیات گذشته است.
    آیت الله ملک حسینی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فارس موثر و ایجاد آن قابل تقدیر و حضور ناشران از سراسر کشور موجب خرسندی است، ولی کتاب بدون کتابخوان مانند باغی است که هیچکس به دیدار آن نمی رود و این رونمایی از آثار بزرگان کمک شایانی به معرفی تازه های نشر می کند.
    * کتاب هنوز زنده است
    دکتر بهزاد مریدی دبیرشورای فرهنگ عمومی استان فارس نیز در ادامه این مراسم گفت: با هر تفکری که داریم بکوشیم تا بر شمار کتابخوانان بیفزاییم چون کتاب هنوز زنده است.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی باید گفت که با نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه ها و دل ها باعث همگانی کردن شور، شوق و عشق به کتاب خواهیم شد که رونمایی از آثار ناشران و مولفان و نویسندگان بنام کشورمان نیز از این دست راه کارهاست که بهتر است مرتب و مستمر به آن توجه شود.
    مریدی افزود: هر گاه کتابخوانی در جامعه استمرار داشته باشد، عادت به مطالعه، دارای جایگاهی همه جانبه در رشد اجتماع می شود و در این راستا عده ای از خواندن سرباز نخواهند زد و اعتلای فرهنگ عمومی محقق می گردد.
    دبیرشورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه فضای مجازی سرانه خواندن را بالا برده، خاطرنشان کرد: گرچه این موضوع سرانه مطالعه را پایین آورده است، امامطالعه ناشی از خواندن عمیق و غرق شدن در متن و انس گرفتن با کتاب است.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس سهم کتابخوانی را از ضرورت کتاب های درسی دانست و گفت: کتابخانه ها تبدیل به محل دفن کتاب شده و امروزه از میزان مطالعه عمیق کم و انگار مردم کمتر رمان، داستان بلند و سرونوشت آدم ها را می خوانند و دنبال می کنند. انگار در سرعت روزمره و پراکندگی مطالعه در فضای مجازی فرصت برای همراه شدن با آدم ها در داستان ها کم است. اما کتاب بی گمان به پایان خود نرسیده است و ما نیز با رونمایی از اینگونه آثار ارزشمند تلاش براهمیت آن داریم.
    دبیر اجرایی چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس افزود: اگرچه بسیاری تلویزیون را به کتاب ترجیح می دهند اما کتاب هنوز یار مهربان است و اگرچه با او نامهربانیم، ولی هنوز برخی داستان و رمان می خوانند و سرنوشت دیگران برایشان مهم است. هنوز کتابخوانان واقعی هستند.
    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان با تاکید براینکه نمایشگاه کتاب تنها بازار بزرگ کتاب نیست، بلکه محل گردهمایی نویسندگان و فرهنگیان است، تصریح داشت: سالی یکبار جمع می شویم تا بگوییم هنوز کتاب زنده است تا با هر تفکری که داریم بکوشیم بر شمار کتابخوانان بیفزاییم.
    دوکتاب ارزشمند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در نمایشگاه بزرگ کتاب فارس ارائه شد که از آثار نفیس با ترجمه جواد بیابانکی هستند که هر دو از انتشارات عالم افروز می باشند.
    همچنی شامگاه شنبه نیز از کتاب های 'زن در تاریخ تمدن' و 'هنر در تاریخ تمدن' از انتشارات نامه پارسی شیراز نوشته فرشته کریمی و 'جاودانه به رنگ عشق'، معصومه مریخی، 'تاق تاقو' سید مجتبی فنایی و 'زیارت عارفانه' که شرح زیارت نامه حضرت شاهچراغ (ع) است نیز با حضور فرماندار، ریاست دانشکده پیام نور شیراز و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت