فراخوان حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شد

عصر نمایشگاه- مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران فراخوان حضور تشکل‌های نشر، ناشران و آژانس‌های ادبی برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت را منتشر کرد.

فراخوان حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دو بخش کودک و بزرگسال برپا می‌شود. تشکل‌های نشر، ناشران و آژانس‌های ادبی می‌توانند به دو شکل حضور مستقل و یا با ارسال آثار در نمایشگاه حضور یابند. بر اساس فراخوان منتشر شده می‌توانند تا 10 تیرماه به پایگاه الکترونیکی Icfi.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند. شرائط نحوه حضور و ضوابط و مقررات در فراخوانی منتشر شده که متن آن به شرح ذیل است:

    نمایشگاه کتاب فرانکفورت به‌ عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های کتاب دنیا، هر ساله پذیرای بسیاری از فعالان نشر است. با توجه به حضور مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و برپایی غرفة ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2017 (19 تا 23 مهر 1396- 11 تا 15 اکتبر 2017) از تمام تشکل‌های صنفی نشر، ناشران، نهادها، مؤسسات و آژانس‌های ادبی سراسر کشور برای حضور در رویداد یادشده و عرضه کتاب‌های خود در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران، دعوت می‌شود.

    • شیوه‌های حضور:

    شیوه نخست: حضور مستقل به‌صورت درخواست فضا در غرفه ملی ایران

    در این شیوه، بخش معینی از فضای غرفه طراحی و ساخته‌ شده، در اختیار ناشر یا مجموعه متقاضی قرار خواهد گرفت و به‌منظور حمایت از حضور علاقه‌مندان در بازار جهانی نشر، هزینه‌های مربوط به اجاره مکان، ساخت دکور، تجهیزات و ارسال بار، برعهده مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است و متقاضی تنها بخش اندکی از هزینه‌ها را در قالب مشارکت پرداخت خواهد کرد.

    فضای اختصاص داده‌ شده برای هر ناشر یا آژانس ادبی 2 مترمربع و با ظرفیت تقریبی نمایش 30 عنوان کتاب و برای تشکل‌های نشر، به تناسب تعداد عناوین ارائه‌ شده خواهد بود. علاقه‌مندان برای اختصاص فضای بیشتر، می‌توانند درخواست خود را برای بررسی به این مؤسسه ارائه کنند.

    امکانات:

    1. اختصاص فضای مستقل در غرفه ملی ایران با طراحی، ساخت دکور، غرفه‌آرایی و تأمین امکانات غرفه
    2. همکاری در اخذ ویزای افراد حاضر در غرفه از سفارت آلمان در ایران (یک نفر برای هر غرفه)
    3. در اختیار قرار دادن فضای برگزاری جلسه‌ها با هماهنگی قبلی (در صورت تائید و تصویب برنامه)
    4. ارسال کتاب‌های منتخب و بار متقاضیان به فرانکفورت و حمل رایگان تا سقف معین
    5. امکان استفاده از مترجم مستقر در غرفه ملی ایران با هماهنگی قبلی
    6. درج مشخصات فارسی و چکیده انگلیسی عناوین منتخب در کاتالوگ کتاب‌های ایرانی عرضه‌ شده در فرانکفورت 2017 به‌صورت رایگان
    7. اختصاص یک فقره کارت ورودی نمایشگاه به هر غرفه‌دار با امکان تردد رایگان در ایام نمایشگاه در شبکه حمل‌ونقل شهر فرانکفورت (به دلیل محدودیت در تعداد کارت‌ها، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند)

    وظایف متقاضیان:

    1. ثبت‌نام در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (www.icfi.ir) امضای تفاهم‌نامه همکاری، واریز مبلغ مربوط به شماره‌حساب جاری 100806329511 نزد بانک شهر شعبه انقلاب (کد 356 به نام مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران) و تحویل اصل فیش پرداختی به بخش ثبت‌نام
    2. معرفی یک نفر به‌عنوان متصدی غرفه به‌صورت ثابت (contact person) حداکثر تا تاریخ 21/4/ 96
    3. پیشنهاد کتاب‌های مناسب و قابل‌ عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت و غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران (ترجیحاً به زبان انگلیسی یا آلمانی) با ارائه ترجمه چکیده کتاب در مهلت مقرر
    4. برنامه‌ریزی برای معرفی و مذاکره درباره آثار خود در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران و تلاش برای عرضه آثار در بازار نشر بین‌الملل

    یادآوری: تمام هزینه‌ها و اقدام‌های مربوط به امور ویزا، بلیت، اقامت و رفت‌وآمد نماینده یا نمایندگان اعزامی، بر عهده متقاضی است.

    شیوه دوم: ارسال آثار به‌منظور نمایش در غرفه ملی ایران

    شیوه دوم برای عرضه کتاب و آثار در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2017، ارسال آثار مدنظر برای نمایش در غرفه ملی ایران به تشکل‌های صنفی مرتبط و حاضر در این دوره از نمایشگاه است. در این شیوه، ضرورتی برای حضور ناشر یا نماینده ایشان در نمایشگاه نیست و تنها لازم است ناشر نسبت به ثبت‌نام در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (www.icfi.ir) و ارسال کتاب یا کتاب‌های مدنظر خود که شرایط حضور در نمایشگاه را دارد، اقدام کند. پس از کارشناسی آثار قابل‌ عرضه برای ارائه در غرفه ملی ایران، آثار منتخب در بخش موضوعی غرفة ملی ایران به نمایش درخواهد آمد.

    در این شیوه، به‌جز ارسال کتب پیشنهادی، هزینه‌ای بر عهده ناشر نخواهد بود و به‌منظور حمایت از عرضه کتاب ایرانی در بازار جهانی نشر، تمام هزینه‌های مربوط توسط مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران تأمین خواهد شد.

    شرایط کتاب‌های قابل‌عرضه:

    1. کتاب‌ها ‌باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قابلیت عرضه در بازارهای جهانی صنعت نشر و امکان فروش حق نشر (رایت) به ناشران سایر کشورها باشد.
    2. کتاب‌های پیشنهادی، باید تألیفی باشد. اولویت با کتاب‌های منتشره به زبان‌های خارجی و یا کتاب‌های دوزبانه به یکی از زبان‌های دیگر نظیر انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسه، اسپانیولی و ... است. کتاب‌های برگزیده در یکی از جوایز یا جشنواره‌های ملی و یا بین‌المللی، دارای اولویت است.
    3. از لحاظ زمان چاپ، اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن، مربوط به 5 سال اخیر باشد.
    4. از لحاظ موضوعی، کتاب‌های ارسالی در یکی از حوزه‌های موضوعی شامل ادبیات (رمان، ادبیات داستانی، ادبیات پایداری و ...)، مذهبی، علمی، ایران‌شناسی، هنر (هنرهای ایرانی ـ اسلامی و ...)، تاریخ، دفاع مقدس و ... باشد.
    5. برای کتاب‌هایی که به زبان فارسی یا زبان‌های غیر از انگلیسی ارائه می‌شود، در صورت انتخاب برای ارائه در غرفه، تهیه چکیده 150 کلمه‌ای به زبان انگلیسی حداکثر تا بیستم مردادماه سال جاری ضروری است.

    یادآوری:

    1. کتاب‌های پذیرفته‌شده، عودت داده نمی‌شود و مؤسسه یا تشکل مربوط، مسئولیتی در خصوص عدم انتخاب کتاب و یا تأخیرهای احتمالی شرکت پُست ندارد. همچنین به هرگونه درخواستی خارج از روال ثبت‌نام آنلاین و ناقص، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
    2. متقاضیان می‌توانند نسبت به ارسال کتاب‌های پیشنهادی واجد شرایط خود (حداکثر تا ده عنوان) برای بررسی و انتخاب توسط تشکل مربوط به‌منظور نمایش آثار در غرفة ملی ایران، ظرف مهلت مقرر اقدام کنند.

    • زمان‌بندی‌های مهم:

    1. ثبت‌نام قطعی ناشران در سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران (دهم تیرماه 1396) (http://www.icfi.ir)
    2. اعلام اسامی غرفه‌داران برای اخذ وقت سفارت: 21 تیرماه 1396
    3. تحویل کتب منتخب متقاضیان غرفه، ناشران و تشکل‌های مربوط به مؤسسه برای آماده‌سازی برای ارسال: یکم شهریورماه 1396
    4. برگزاری جلسه همراهان نمایشگاه فرانکفورت: هفته اول مهرماه 1396

    نشانی: تهران، خیابان انقلاب، بین فلسطین و صبای جنوبی، شماره 1080، طبقه سوم، تلفن بخش ویژه ناشران: 66414899

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت