مدیر مرکز نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو :

نخستین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیر مرکز نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی بخش کشاورزی در زمینه های گل و گیاه، بذر و نهال، هیدروپولیک، شیلات و آبزیان، دام و طیور، ماشین آلات باغبانی و فراورده های کشاورزی از ۲۰ تا ۲۳ تیر سال جاری در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.

نخستین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا ، حسین الهوردی زاده در جلسه هماهنگی این نمایشگاه که با حضور مسئولان و مدیران کشاورزی منطقه و فعالان نمایشگاهی برگزار شد با اشاره به اهمیت این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در بخش کشاورزی استان گفت: این نمایشگاه با حضور بیش از 200 موسسه و شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی و فعالان بخش کشاورزی در سالن نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو و فضای باز به مساحت 12 هزار مترمربع برگزار می شود.
    وی با اشاره به برگزاری جشنواره های پخت ماهی، معرفی میوه های فصلی مناطق در کنار برگزاری این نمایشگاه، افزود: این نمایشگاه به مدت چهار روز برای بازدید علاقه مندان به صنعت کشاورزی دایر خواهد بود.
    مشاور نمایشگاهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هدف از برگزاری این نمایشگاه را تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اشتغال و حمایت از تولید ملی، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، ارایه توانمندی های منطقه آزاد در بخش کشاورزی، اخذ سفارش از مشتریان جدید، کانال های توزیع و ایجاد نمایندگی، تبادل اطلاعات و تجربه ها دانست.
    وی معرفی کالا و خدمات جدید مشارکت کنندگان، سنجش توان رقابتی، تبلیغات و بازاریی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
    وی ابراز امیدواری کرد تا نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک به ویترین تجارت بین المللی ایران در دروازه اروپا تبدیل شود.
    مدیر آب، کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و جایگاه منطقه آزاد ماکو در این حوزه و تولید محصولات متعدد، این نمایشگاه می تواند منطقه آزاد ماکو را به قطب صادرات صنایع غذایی و تولیدات کشاورزی کشور تبدیل کند.
    جبار طالبی، احداث شهرک صنایع غذایی و تولیدات کشاورزی در منطقه آزاد ماکو را از رویکردهای آتی این مدیریت برشمرد و گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه روزافزون منطقه توسط سازمان منطقه آزاد ماکو مهیا شده است.
     منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
    مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
    این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت