معاون صنایع دستی گیلان بیان کرد

راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان رودسر

عصر نمایشگاه- سلمان شاه محمدی معاون صنایع دستی گیلان روز گذشته در جریان راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان رودسر اظهار داشت: ظرفیت های رودسر از حیث صنایع دستی به نحوی است که می تواند حدود ۵۰درصد از مشکلات اشتغال شهرستان را برطرف کند.

راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان رودسر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،سلمان شاه محمدی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان داشت: در سالجاری حدود 80 میلیارد ریال تسهیلات برای هنرمندان صنایع دستی استان در نظر گرفته شده که از این میزان، تاکنون به بیش از 8080 نفر، حدود 20میلیارد ریال پرداخت گردید.
    شاه محمدی طرح های مشاغل خانگی ، پشتیبان ، کارآفرینی و خوداشتغالی را از جمله طرح هایی دانست که به آنها تسهیلات پرداخت شده است.
    این مسئول با بیان اینکه بیشترین مشکل ما در حوزه صنایع دستی مباحث مربوط به کیفیت و بازار است، تصریح کرد: در بخش کیفیت، امسال آموزش های کوتاه مدت برای ارتقای کیفیت در 24 رشته در استان پیش بینی شده است.
    شاه محمدی اضافه کرد: در بخش بازار نیز برای 400 نفر در چهار رشته، آموزش دوره های بازاریابی انجام شده است.
    وی با اشاره به وجود چهار بازارچه صنایع دستی در استان، از تمهیدات لازم بمنظور گسترش مراکز عرضه این محصولات خبر داد و گفت: این مهم را می توان در قالب بازارچه های موقت و ایستگاه های صنایع دستی در استان مشاهده کرد که به فرایند فروش تولیدات هنرمندان کمک شایانی خواهد کرد.
    شاه محمدی خاطرنشان کرد: استان گیلان از نظر ایجاد مراکز عرضه در سطح کشور به صورت موقت در تابستان و نوروز 94 ، مقام اول را کسب کرده است.
    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه 26 کارگاه جهت تورهای کارگاه گردی مهیا شده،گفت:امید است حدود 500 غرفه در نوروز 95 برای ارائه محصولات صنایع دستی در استان برپا گردد.
    شاه محمدی در مورد وضعیت شهرستان رودسر از حیث تعداد هنرمندان صنایع دستی و جایگاه این شهرستان در تولیدات صنایع دستی بیان کرد: این شهرستان دارای یک هزار و 550هنرمند صنایع دستی است که 650نفر از آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت