از فروش ۸۰۰ میلیون تومان بن تا عدم تمدید نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس

عصر نمایشگاه:آخرین برگ از دفتر چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس در حالی ورق می‌خورد که معاون فرهنگی ارشاد استان فارس از فروش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان بن کتاب و عدم تمدید نمایشگاه خبر می‌دهد.

از فروش ۸۰۰ میلیون تومان بن تا عدم تمدید نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از تسنیم، امروز آخرین برگ از دفتر چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس در حالی ورق می‌خورد که بهاره شفیعی، معاون فرهنگی ارشاد استان فارس از فروش بیش از 800 میلیون تومان بن کتاب در این نمایشگاه خبر می‌دهد.

    چهاردهمین نمایشگاه کتاب برخلاف سالهای گذشته تمدید نمی‌شود و دوست‌داران کتاب تنها تا ساعت 19 امروز وقت دارند که به بازدید از نمایشگاه یا خرید از آن بپردازند. شفیعی علت تمدید نشدن نمایشگاه امسال را فشرده‌بودن تاریخ نمایشگاه و برپایی نمایشگاه انبوه‌سازان بلافاصله پس از نمایشگاه کتاب عنوان می‌کند.

    نمایشگاه کتاب امسال استان فارس با سایر نمایشگاه‌های کتاب این استان در سالهای گذشته تفاوت‌هایی داشت که بخشی از آنها را می‌توان از محسنات نمایشگاه برشمرد و برخی از تفاوت‌ها سبب گلایه ناشران بومی شده بود.

    «مردم فارس آنها را به نیکی می‌شناسند و به خوش‌نامی در کشور معروف هستند و در حوزه‌های مختلف بهترین کتاب‌ها را ارائه می‌کنند» این را بهاره شفیعی در روز افتتاحیه نمایشگاه به عنوان نقطه قوت نمایشگاه یاد کرد در حالی که برخی از موسسات فرهنگی به علت نداشتن غرفه در نمایشگاه در مراکز مسقف نمایشگاه در محوطه بیرونی آن به عرضه کتاب‌های خود اقدام کردند.

    موسسه بچه‌های کتاب یکی از مراکز فرهنگی استان فارس است که به عرضه محصولات فرهنگی و آثار انقلابی و ارزشی می‌پردازد که با وجود تمام پیگیری‌ها غرفه‌ای در نمایشگاه کتاب نداشت.

    اما یکی از محسنات نمایشگاه کتاب فارس توجه ویژه به کودکان بود که رونمایی از کتاب «موهای فراری» اثر پانیا فولادفر، خردسالترین نویسنده کودک کشور  نقطه اوج این توجه بود و علاوه بر آن  یکی از سالن‌ها برای کودکان طراحی شده تا کودکان با کتاب ارتباط داشته باشند.

    رونمایی از کتاب یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه بود که می‌توان گفت هر روز کتاب‌هایی با موضوعات مختلف در نمایشگاه رونمایی شد که با حضور شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان استانی همراه بود.

    کتاب‌های «کشش‌های درمانی» نوشته سپیده لطیفی و هما نادری‌فر، «مدیریت ریسک در ورزش» نوشته کوروش ویسی، محمد کشتی‌دار، جعفر خوشبختی و بهزاد ایزدی و کتاب «پزشکی در ورزش» نوشته گروهی از نویسندگان و دایره المعارف مقام معظم رهبری»، «فرنگیس»، «از خامنه تا خرمشهر» و «خشاب کلمات» از جمله کتاب‌هایی است که در چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس رونمایی شد.

    چهاردهمین نمایشگاه کتاب فارس با سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال همرا بود و 50 غرفه در سالن ملاصدرا نمایشگاه به این موضوع اختصاص یافت.  موسسه‌ها و خانه‌های دیجیتال از شهرهای مشهد مقدس، تهران، قم، اصفهان و شیراز در نمایشگاه حضور داشتند.

    در چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب فارس 18 برنامه فرهنگی، 20 برنامه ویژه نوجوانان، 22 برنامه هنرهای تجسمی، 13 برنامه تخصصی نقد داستان و همچنین رونمایی کتاب برگزار شد.

    در دنیای امروز که فضای مجازی در حال گسترش است و نیاز به خواندن بیش از پیش احساس می‌شود برپایی نمایشگاه کتاب می‌تواند کمک موثری در این زمینه باشد اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد اینکه نباید این نمایشگاه تنها محلی برای عرضه کتاب شود بلکه باید به طرق مختلف تلاش کرد تا فرهنگ خواندن بین مردم و سنین مختلف گسترش یابد.

    حضور چهره‌های فرهنگی چون اسماعیل آذر و کاوو حسن‌لی و برپایی برنامه‌های فرهنگی در چهاردهمین نمایشگاه کتاب کمک شایانی به استقبال از نمایشگاه داشته است اما برای گسترش فرهنگ کتابخوانی نیاز به عزمی همگانی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت