در نگارخانه کمال الملک نیشابور ؛

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی « تبلور هنر »

عصر نمایشگاه- نمایشگاه صنایع دستی « تبلور هنر » آثار گروهی بانوان هنرمند نیشابوری در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی « تبلور هنر »
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،حمید رضا آتشی مسئول نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: هنر معرق وقلم زنی از هنرهای سنتی ایران محسوب می شود که در تاریخ ایران دارای قدمتی کهن می باشد و این هنر بیان کننده حالات عاطفی و انعکاس روحی انسان است  وهنرمندان نیشابوری توانسته اند آثار فاخری را بخصوص در زمینه این هنر ایرانی، اسلامی بوجود آورند.

    وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی « تبلور هنر » که مجموعه آثار بانوان هنرمند نیشابوری آمنه گلشنی ،نرگس حسینی ، ریحانه توزنده جانی و محبوبه حق شناس  است در آن 250 اثر معرق ساقه گندم ،معرق وحجم چوب ، پتینه،دکوپاژ، فیروزه ، کیف دوزی ، قلاب بافی ، مجسمه های خمیری، ویترای  و... در ابعاد30*20 تا 70*100و با موضوع هنر ایرانی واسلامی در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است.

    آتشی در خصوص سابقه کار این بانوان هنرمند گفت:  این نخستین نمایشگاه گروهی است  که حدود 12 سال به این هنر اشتغال دارند که پس از چند ماه تلاش شبانه روزی این آثار را بوجود آورد.

    وی به هدف از برگزاری این نمایشگاه اشاره و خاطر نشان کرد : این نمایشگاه با هدف معرفی این هنر سنتی ایرانی به دانشجویان و دانش آموزان به خصوص بانوان و نقد و بررسی این آثار صورت گرفته است.

    مسئول نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد : نمایشگاه صنایع دستی « تبلور هنر » تا 20 اسفند 94 از ساعت  9  تا 20 در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای بازدید عموم علاقمندان دایر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت